הפסקת האש בין ישראל לחמאס נכנסה לתוקפה הלילה (בין חמישי לשישי) בשעה 02:00. זאת, לאחר שהקבינט המדיני ביטחוני אישר מוקדם יותר את המלצת כל גורמי הביטחון, הרמטכ״ל, ראש השב״כ, ראש המוסד וראש המל״ל, לקבל את היוזמה המצרית להפסקת אש דו-צדדית ללא כל תנאי. אלא שבמערכת הפוליטית מיהרו למתוח ביקורת על ההחלטה. 

יו"ר תקווה חדשה, ח"כ גדעון סער, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "עם המודיעין וחיל האוויר הכי טובים בעולם - הצליח נתניהו לחלץ מהחמאס ״הפסקת אש ללא תנאים״. מביך".

גם יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, העביר ביקורת על ההחלטה: "אחרי 11 ימים של מבצע "שומר החומות" אפשר כבר להתחיל לחלק את הצל"שים והטר"שים. הצבא הצליח במשימה שהוגדרה לו, הממשלה נכשלה".

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', התייחס גם הוא לדברים וצייץ: "שומע את הגורמים המדיניים שמכחישים את הדיווח של חמאס שהסכם הפסקת האש כרוך בהתקפלות ישראלית בירושלים. אם אכן הדיווח שקרי אני מצפה בבוקר לראות את הר הבית פתוח ליהודים. כל דבר אחר יוכיח למרבה הצער כי החמאס דיבר אמת והגורמים המדיניים שיקרו". 

חברי סייעת ימינה, ביניהם יו"ר ימינה נפתלי בנט, פרסמו בחשבונות הטוויטר שלהם טרם הפסקת האש: "דין שדרות כדין תל אביב". 

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, כתב: "הפסקת האש המבישה היא כניעה חמורה לטרור ולתכתיבים של החמאס. זה הוא לילה קשה למדינת ישראל ולהרתעה הישראלית, וכמו שאמר צ'רצ'יל: 'חרפה בחרתם מפחד מלחמה הרי לכם חרפה ומלחמה גם יחד'".

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) צייצה: "טוב שהאש הופסקה וחבל שלא נמנעה לפני שהתחילה. השאלה היחידה היא איך למנוע את האש הבאה, והתשובה - רק הידברות לשלום. אין פיתרון צבאי לסכסוך הזה. מדיניות הממשלה לתחזק את חמאס ולהפנות עורף לרשות הפלסטינית מטרתה למנוע הסדר מדיני, שהוא התשובה היחידה לחיים של שקט וביטחון".

גם ח"כ מירב בן ארי (יש עתיד) התייחסה להפסקת האש: "התוצאה הבולטת של המבצע הזה היא הפיכת אשקלון לשדרות ות"א לאשקלון. כפיים".

ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) מתח ביקורת וכתב: "בושה שאחרי 11 ימי לחימה ממשלת ישראל נעלמת ולא מתייצבת מול הציבור להודיע שהסכימה להפסקת אש ולהסביר לציבור את ההחלטה. למזלנו החמאס הכריז והפסיק לירות אז אנחנו יודעים".

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, התייחסה להפסקת האש בחשבון הטוויטר שלה: "‏אז מה הייתה מטרת המבצע? הפסקת אש? השגת שקט? ומה נעשה בשקט הזה? נתניהו שוב יעביר כסף כדי שלחמאס יהיו עוד יותר טילים לשגר עלינו בסבב הבא? הגיע הזמן להפסיק להכחיש: שוב צה"ל פועל במקצועיות, הציבור מגלה חוסן ועמידות, ונתניהו משתמש בכל אלה כדי לחזק את חמאס וכדי לחזק את עצמו".

יו"ר תלם משה בוגי יעלון צייץ :"ראשי מפלגות גוש השינוי, בשוך האש, מתחדדת ההבנה, שאיתו זה לא יילך! מי שמשעבד אינטרסים ביטחוניים לשיקולי השרדות פוליטית - אישית, חייב לפנות את כסאו. מצאו הדרך לגשר על פערים, להתגבר על מחלוקות, והושיעו את ישראל. זו העת!".