נעים קאסם, סגן מזכ"ל חיזבאללה, התייחס היום (שבת) במועמעם לירי מלבנון לעבר שטח ישראל במבצע "שומר החומות", באומרו כי "אינני מעוניין לעסוק בשאלה מי ירה את הרקטות מדרום לבנון או האם היה נכון לשגר אותן". עם זאת, הוסיף כי ישנם גורמים בארגונו אשר עוסקים בנושא. 

את הדברים אמר קאסם בראיון לרדיו אל-נור, תחנת הרדיו של חיזבאללה. כזכור, ביום רביעי צה"ל זיהה ארבעה שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו שיגור אחד, שיגור נוסף נפל בשטח פתוח ושניים בים. אזעקות נשמעו במספר ערים, בהן שפרעם, אעבלין, קרית ביאליק, קרית ים וקרית מוצקין. 

בתגובה לירי כוחות צה"ל ירו כ-20 פגזי ארטילריה ותקפו מספר מטרות בשטח לבנון, ומגורמים צבאיים נמסר כי "עדיין לא ברור מי ביצע את הירי, אבל חיזבאללה יודע בדיוק מה קורה בדרום לבנון".

הבכיר בארגון הטרור התייחס באריכות לימי הלחימה בין ישראל לחמאס. "היינו בקשר יום יומי ובאינטראקציה עם מנהיגי ההתנגדות. הישראלים הורגים אזרחים, תוקפים נשים וילדים והורסים בניינים, ותמונת חוסר הצדק הזו תורמת לבסוף דווקא בהשגת הניצחון של הצד השני", הבהיר.

עוד תקף קאסם את דבריו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בדבר פתרון שתי המדינות, באומרו כי "אם הוא באמת רוצה לפתור את הנושא, הוא צריך לדבר על החזרת פלסטין לאנשיה והחזרת הציונים למדינות מהן הם באו".

צהל תקף משגר רקטי של חמאס, קרדיט דובר צהל

האו הוסיף כי "ישראל מבוססת על תוקפנות, מלחמות ועקירה ובכך היא מרחיבה את נוכחותה בשטח. אין לה אפשרות להמשיך את דרכה כאן אלא באמצעות מלחמות חוזרות".

בסוף דבריו, התייחס גם למתיחות בין ישראל לבין ארגון החיזבאללה: "האויב הישראלי לא פתח במלחמה חדשה בלבנון מכיוון שנביס אותו והוא יודע זאת. ההתנגדות מסוגלת להשיג ניצחון, וזה מה שדחה את המלחמה האפשרית בלבנון וכל מעשה גדול של תוקפנות נגד פלסטין".