בגוש השינוי ינסו לקדם השבוע בוועדה המסדרת הצעות חוק להגבלת כהונת ראש הממשלה לשמונה שנים וכן הצעת חוק לפיה מי שהוגש נגדו כתב אישום פלילי לא יוכל לכהן כראש ממשלה.

מדובר בהצעות חוק שכל חברי סיעת יש עתיד חתומים עליה. הכוונה היא לקבל בשלב ראשון פטור מחובת הנחה של 45 ימים כדי לנסות ולהתחיל להניע את תהליך החקיקה. 

ביש עתיד מנהלים מגעים עם סיעת רע"מ בניסיון לגייס את תמיכתה למהלך, המכוון נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

יו״ר הועדה המסדרת, ח״כ קארין אלהרר (יש עתיד) אמרה היום: ״מעולם לא חזרנו בנו מהנכונות והרצון להיאבק בשחיתות, כעת משהסתיימה הלחימה הגיעה העת לעסוק בכך. החוקים שנביא לאישור הועדה ביום שני הם אמירה ערכית ברורה - לאזרחי מדינת ישראל מגיעה הנהגה נקייה וערכית שעוסקת בטובת הציבור ולא בשימור כח. מי שמחויב לשינוי מבין שאין דרך אחרת".

הנשיא ריבלין מטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על יאיר לפיד

בתוך כך, יו"ר סיעת יש עתיד, ח"כ מאיר כהן, אמר הערב בתכנית פגוש את העיתונות כי "מעולם לא זנחנו את הרעיון של הגבלת כהונה. ראש מממלה צריך אחרי שמונה שנים ללכת. יחד עם זה כל מי שיש נגדו כתב אישום לא יכול לקבל מנדט מהנשיא. אני מקווה שנתחיל ביום שני בתהליך הטרום חקיקתי".

כמו כן, יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה, אמר הערב כי יתמוך בהצעה אך יתנגד להצעת חוק שהליכוד מבקש לקדם של בחירה ישירה לראשות הממשלה. 

במקביל, ביש עתיד ובגוש השינוי ממשיכים להצהיר כי "יהפכו כל אבן" כדי לנסות ולהקים ממשלת אחדות ישראלית בתקופה שנותרה עד לתום המנדט שקיבל לפיד. אולם יו"ר הסיעה, ח"כ מאיר כהן, הודה הערב בתכנית פגוש את העתונות כי קיים נתק עם יו"ר ימינה, נפתלי בנט, שבידיו המפתח להקמת ממשלת שינוי.

במפלגה אומרים כי מאז שבנט הוריד מהפרק הקמת ממשלה עם גוש השינוי נוצר נתק עמו. "אני מאוד מאוכזב מבנט. צר לי שבדקה התשעים הוא נלחץ. אנו לא מדברים עם בנט. הוא מכיר את הטלפון שלנו", אמר ח"כ כהן.

כמו כן תצביע הוועדה המסדרת ביום שני על הקמה מחדש של ועדת הקורונה כשבראשה אמורה לעמוד היו"רית הקודמת, ח"כ יפעת שאשא ביטון (תקווה חדשה). בנוסף לכך תדון הוועדה בהצעת חוק של יש עתיד להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון הר מירון.