הר הבית נפתח הבוקר (ראשון) לכניסת יהודים, לראשונה מאז יום ירושלים ופתיחת מבצע "שומר החומות". בתוך כך, עם שינוי ההנחיה חמישה חשודים עוכבו לחקירה. יש לציין כי המשטרה הולכת בין הטיפות בכל הקשור לניהול האירועים בהר הבית בשל ההבנה שמדובר בחבית נפץ שעלולה להידלק בכל רגע. האירועים מטופלים נקודתית.

מעצר בהר הבית, קרדיט רשתות ערביות

כזכור, ביום ירושלים החליט המפכ"ל, קובי שבתאי, לאסור על כניסת יהודים להר מחשש לעימותים מול המתפללים המוסלמים שהתפרעו במקום באותו יום.

בהמשך, עם התפתחות הלחימה בעזה, הורה ראש הממשלה נתניהו להשאיר את ההר סגור לכניסת יהודים. כעת, לאחר שהושג הסכם הפסקת אש, החליטה הממשלה לשנות את ההנחיה.

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, אמר בתגובה: "מדובר בצעד חשוב שמוביל ראש הממשלה ומראה שישראל לא התקפלה מכל עקרונותיה. יחד עם זאת בשים לב למצב בהר, לאפליה הבלתי פוסקת, לעובדה שליהודים אסור להתפלל במניין פומבי ושעות העליה המקוצרות של יהודים להר קורא לראש הממשלה להשוות המצב בין יהודים לערבים בהר ולמנוע גזענות וחוסר שוויון. לא ייתכן שבמדינת היהודים תהיה פגיעה גזענית בזכויות על רקע גזע".

כזכור, 26 בני אדם נעצרו בשישי האחרון במהלך מהומות אלימות נגד שוטרים בהר הבית, במקביל לארבעה נוספים שנעצרו במזרח העיר, כשברשותם כלי תקיפה שונים, לרבות שרשראות ודוקרנים. הפרות הסדרו כללו בין היתר יידוי מסיבי של אבנים, בקבוקי תבערה ותוך קריאות לאומניות לעבר כוחות המשטרה. שוטרים שהגיעו למקום הותקפו באלימות.