שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון התייחס הבוקר (ראשון) למצב הפוליטי והביטחוני ולגל האלימות בערים המעורבות בשבועות האחרונים ואמר בריאיון לכאן רשת ב' כי "אם היינו חלשים, ערביי ישראל היו טובחים בנו". בהמשך, הוציא יעלון הודעת הבהרה והתנצל: "מצטער אם דבריי לא הובנו כהלכה".

"אם לא היינו חזקים חבל על הזמן, לא הייתה פה מדינה יהודית", אמר בריאיון ברשת ב'. "רוב ערביי ישראל רוצים להשתלב ויודעים להעריך את זה שהם חיים במדינה דמוקרטית, אבל אם לא היינו חזקים לא היינו פה. טוב שאנחנו חזקים מצד אחד אבל צריך גם לטפל בבעיות - יש פה הזנחה רבת שנים".

בהבהרה שפרסם מסר יעלון: "אני רואה התייחסות לדברים שאמרתי לגבי ערביי ישראל, כדברי הסתה נגדם, ואני מצטער אם דבריי לא הובנו כהלכה. בראיון הדגשתי את חשיבות השתלבות ערביי ישראל בחברה הישראלית, ורובם המכריע רוצים זאת".

"הבהרתי שהממשלה צריכה לפעול לשילובם. ברור שאם לא היינו חזקים, גם לא היו הסכמים עם שכנינו, וגם היו טובחים בנו, כמו בטרם הקמת המדינה. טוב שאנחנו חיים במדינה חזקה שגם אינה זקוקה למיליציות בן גביר, כדי להתגונן. עוצמתנו מביאה עימה ביטחון בהמשך קיומה של המדינה היהודית, אך גם אחריות כלפי אזרחיי המדינה הערבים", סיכם יעלון.

מיד עם פרסום אמירתו השנויה במחלוקת של יעלון הגיב לה ח"כ אחמד טיבי, שעלה להתראיין אחריו ואמר: "תארי לעצמך שערבי היה כותב דבר כזה בפייסבוק, הוא היה נעצר באופן מיידי. אני קורא לח"כים יהודים ולא יהודים, לפרשנים ולכולם להפסיק להסית נגד הציבור הערבי, מי שטבח בציבור הערבי זו המדינה נגד האזרחים, כדאי להיזהר בהשמעת דברים מסיתים עד כדי התרת דם". 

במהלך הריאיון, יעלון תקף בחריפות את התנהלות הממשלה מול חמאס ואמר: "במארס 2018 היו עפיפונים שהבעירו את שדותינו וצחי הנגבי כשר עלה ואמר 'זה רק עפיפונים'. מדינה שמזלזלת בריבונות של עצמה. צריך היה להגיד דין עפיפון כדין רקטה".

על מבצע "שומר החומות" אמר: "טוב מאוד שגבו עכשיו מחמאס מחיר כבד - הצבא עשה את זה היטב וגם התושבים הפגינו יכולת עמידה. אבל אם נחזור עכשיו לזה שמזלזלים בבלון או עפיפון, אז מיד נחטוף גם רקטות". עוד הוסיף: "אין הסכם הפסקת אש, אלא יש הפסקת אש משני הצדדים. אם יהיה הסכם והסעיף הראשון לא יהיה השבת חללים - זה אומר שאת מדינת ישראל זה לא מעניין".

על המצב הפוליטי והסיכויים להקמת ממשלת שינוי אמר: "אני משתדל לעזור שתוקם ממשלה כמה שיותר מהר ושתחליף את הנוכחית. לא די לשלם 6,400 נפטרים בקורונה כתוצאה משיקולים פוליטיים? לא די שאסון מירון קשור לכניעה למגזר שנותן חסינות לרה"מ? לפיד כמעט הציג את הממשלה שלו ואז הייתה התלקחות - גם את זה צריך לבדוק".