ד"ר רפי ביטון מבית הספר למשפטים במכללת ספיר שוחח היום (ראשון) עם אראל סג"ל ויריב אופנהיימר ב-103FM והתייחס לביקורת כלפי המשטרה לפיה היא פעלה ברכות באירועים האלימים בערים המעורבות ובירושלים ואמר כי "אני חושב שיש פער בין המדיניות שמיושמת בשטח על ידי רשויות האכיפה שלנו לבין עמדות רוב הציבור שמסתכל על שוטרים שמונחים לקבל קללות מרחק סנטימטר ברמה מאיימת, מבזה ומשפילה, אני חושב שהציבור מתקומם נגד הפקודה וחושב שהיא לא משקפת את עמדתו". 

ד"ר ביטון הוסיף ואמר כי "כשהציבור רואה תרבות של סולחות ודיונים עם מנהיגי שבטים הוא מתקומם. שאלת השאלות היא מה עושים עם הפער בין תפיסת רוב הציבור לדעתי לבין המדיניות שמיושמת בשטח, עם המצב בו רוב הציבור עומד חסר אונים מול מדיניות אכיפה שמיושמת לא נכון בשטח במדינה דמוקרטית".

בהמשך הביע גם את דעתו לאכיפה הדרושה ואמר כי "אותו אדם, עובר עבירה של העלבת עובד ציבור ולכן הוא צריך להיעצר. אדם שחודר למרחב האישי של השוטר מבצע גם עבירת תקיפה, אדם שמקלל שוטר חודר למרחב האישי שלו בצורה מאיימת וצריך להיות מטופל ללא קשר לזהותו".

"המדיניות שמיושמת צריכה להיות של השר הממונה, שבעקיפין היא המדיניות שלנו, אחרת מה הטעם שאנחנו הולכים להצביע? אם אנחנו יושבים מתוסכלים מול הטלוויזיה כי מיישמים מדיניות שמנוגדת לחלוטין לדעת הרוב, מה הטעם בכל ההליך הדמוקרטי הזה?", אמר.