ברקע הדיווחים על ביטול מגבלות הקורונה והצורך בתו ירוק התייחס היום (שני) פרויקטור הקורונה, פרופסור נחמן אש בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM להחלטה, ואמר כי "אנחנו עושים צעד משמעותי וחשוב אולי הכי גדול לחזור לחיים הרגילים שידענו. עדיין יש מגבלות מסוימות ונצטרך לעקוב בצורה הדוקה אחר העלייה בתחלואה ובעיקר למנוע כניסה של התחלואה מחו"ל". 

"מגבלות התו הירוק והסגול שאומרות שלמקומות מסוימים יכולים להיכנס רק מחוסנים ומחלימים או עם בדיקות – הן מוסרות. המגבלות של המרחקים ותפוסה במקומות מסוימים, כל הדברים האלה מאחורינו נכון לעכשיו", המשיך. 

כשנשאל האם צוות המומחים במשרד הבריאות הודר מהחלטת השר הממונה אמר אש: "ההחלטה הראשונית התקבלה בדיון רחב שעשינו לפני כחודש וחצי והחלטנו שעושים שני צעדים גדולים לפתיחה, שם הייתה נציגות. ההחלטה הנקודתית הזאת אכן לא היה דיון בצוות המומחים מכל מיני סיבות, גם סיבות של האירועים שהיו בשבועיים האחרונים וגם היה לנו חשוב לצאת עם ההודעה כמה שיותר מאוחר כדי שלא תהיה אווירה של פתיחה לפני הזמן שהחלטנו".

כמו כן, פרופ' אש דחה את הטענות כי מאחורי ההחלטה עומדים מניעים פוליטים ואמר כי "זו החלטה מקצועית ובעיניי זה הזמן לעשות אותה. היא התקבלה על ידי הגורמים המקצועיים. ברור שזו לא החלטה פשוטה ושהיא מאושרת על ידי השר".

על חשש מווריאנט חדש שעשוי את המשוואה אמר הפרויקטור אש: "החשש מווריאנטים קיים ויש ווריאנטים שמדאיגים אותנו יותר. החשש מפני ווריאנטים חדשים שלא מכירים יהיה קיים תמיד. זה לא יכול להשפיע על ההחלטות אם לפתוח או לא לפתוח כי זה יהיה קיים תמיד. כיום יש לנו כמה עשרות מקרים של הווריאנט ההודי ואנחנו עוקבים אחרי זה בצורה הדוקה אבל רואים גם את התמונה בבריטניה, שם הוא מתפשט יותר ולכן זה מדאיג אותנו".

בהמשך התייחס פרופ' אש גם להרחבת מבצע החיסונים גם לבני נוער החל מהחודש הבא ואמר כי "חיסוני הילדים נמצאים על הפרק, אנחנו רוצים להשלים את הבדיקה של הקשר בין החיסון לדלקת בשריר הלב. אני מקווה שהבדיקה תושלם בימים הקורבים". 

כשנשאל האם יהיו סנקציות או הגבלות כלפי ילדים שלא חוסנו, הגיב: "לא יהיו סנקציות או הגבלות. גם הסרת המגבלות של התו הירוק יקלו על ההחלטה של ההורים האם לחסן או לא לחסן על פי השיקולים הרפואיים. אנחנו רוצים שיחסנו כדי למנוע מחלה".