ראיון מיוחד: כמו אלפי עסקים בארץ, בייחוד בעולם המסעדנות, גם עסקיו של השף המפורסם, הבולט שבשופטי מאסטר שף ואבי הפיתות התל אביביות, אייל שני, ספגו מכה קשה במהלך שנת הקורונה, אותה שנת 2020 ארורה. בראיון מיוחד לוואלה! אוכל, סיפר על איך ניצל מ"השמדה" וגם על הסכסוך המתוקשר שלו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו - סביב תפוח אחד.

בזכות מהירות השירות בסניפים, והרבה גם בזכות חברות המשלוחים, המכה החזקה על המזנונים של שני שפרוסים ברחבי תל אביב, השתככה: "זה המנוע הכלכלי שלנו, וזה מה שהציל אותנו משמד בקורונה", הסביר השף, "פה ובעולם הם מגינים לי על המסעדות. הפיתה יותר יקרה מפיתות אחרות בשוק, אבל לא בהרבה. אני מרוויח אחוז מאוד מאוד קטן, אבל אני מייצר מחזורים גדולים".

"כל העם שלנו מסתער עכשיו על הכול", המשיך שני. "בסלון יש לי רשימת המתנה של שנתיים, יש לי הזמנות עד 2023. הם כאילו מנסים להשתלט על כל מרחבי הזמן, על הווה, וקדימה, לייצר עתיד, גם כשאתה לא רואה את העתיד הזה. הייתי באיביזה, אני פותח שם, ומה שמפריד בינם ובין הקורונה זה מסיכה בלבד, אין חיסונים. נגמר הטאפאס, מקומות נסגרים. אתה רואה עצב וייאוש, וכאן כאילו כלום לא קרה. אתה מסתכל מול כל העולם, בועה מוארת ונקייה, אבל היא עטופה בכדור ארץ שלם שהוא לא כזה. זה מייצר איזשהו רעד. אין ואקום".

לך ובוא

במהלך קמפיין הבחירות הרביעיות, ממש לפני כמה שבועות, החליט ראש הממשלה נתניהו לשחרר לעוקביו ברשת סרטון הלצה, בו הוא מחקה את שני. השף לא נשאר פרייאר והעלה לחשבון האינסטגרם שלו את סלוגן ההתנגדות המוכר "לך", כשהוא טבוע על תפוח. האייטם עורר הדים רבים בתקשורת.

"כשדיברתי איזו מילה על ביבי, איזו התנפלות הייתה עליי, אלפי קללות", סיפר. "אז אני יודע את הברכה ואני יודע את הקללה, וכמה הקללה כבדה וכמה היא מדאיגה ומכעיסה וכמה שאלות היא מעלה, אז אני מבין מזה כמה שהברכה טובה. אז הכי קל להגיד כן. אתה נכנס לזה רגע, כמו כשאתה מכין מנה, וזה עובד".

"בביבי ראיתי חובה להילחם. אני הרגשתי שהקיום שלו בתפקיד התפשט עד לשורשי הקיום שלנו. כל הצמח הזה, מהעלים, דרך הגזע ועד השורשים. וכשמחסלים לך את השורשים, מאוד קשה שיקום משהו אחר. הוא מחסל כל הנהגה עתידית שלנו והוא נותן לגיטימציה לדברים שמנהיג לא יכול לתת", המשיך.

נתניהו מחקה את אייל שני בסרטון. השף (משמאל) לא נותר חייב (צילום: אמיר מאירי,מתוך חשבון הטיקטוק של בנימין נתניהו)
נתניהו מחקה את אייל שני בסרטון. השף (משמאל) לא נותר חייב (צילום: אמיר מאירי,מתוך חשבון הטיקטוק של בנימין נתניהו)

"הרגשתי במקומות מסוימים, ברגעים חזקים וסוערים, שלמדתי ממנו משהו, וזה עשה לי הרגשה נוראית. למדתי ממנו את היכולת לטעון טיעונים שאין להם קשר למציאות ולהפוך את זה לסדר יום. פחדתי שהקרבה שלי אליו - ואני לא מכיר אותו - תיגע בי ותשנה אותי ותלכלך אותי, אז הייתי בעצם היחיד במקצוע שלי שדיבר. חטפתי על זה אלוהים ישמור. איומים על החיים, קללות שאתה לא מדמיין לך איזה, ואיומים בחרם, אבל אמרתי שזה הרבה יותר חשוב מהכול, גם מהאוכל שלי".

הראיון המלא בוואלה! אוכל...