ל', לוחם מג"ב שנטרל את המחבל שדקר שני אנשים היום (שני) בירושלים ופצע אותם קשה וקל, בכלל נקלע למקום במקרה. הוא משרת בפלוגת מ"ז חליף של מג"ב איו"ש, והיה בדרכו הביתה כשהבחין במחבל דוקר ונמלט, פתח במרדף אחריו וביצע ירי על מנת לנטרלו. ל' סיפר למעריב על האירוע הדרמטי: "רדפתי אחריו, צעקתי לו לעצור ופתחתי בירי. זו תחושת שליחות. פעלתי באוטומט כדי להציל חיים, בדיוק כפי שמצפים מאיתנו". 

תיעוד מצלמות אבטחה מהפיגוע בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

"קיבלתי אפטר למספר שעות לרגל יום ההולדת שלי", סיפר. "הגעתי לתחנת הרכבת הקלה בגבעת התחמושת בירושלים. הייתי עם מש"קית החינוך של הפלוגה, היינו בדרך לתחנה המרכזית בירושלים כדי לנסוע באוטובוס הביתה לקריית גת".

"ברגע שהגענו לתחנת הרכבת הקלה, עצרתי לרגע להכניס את התיק הקטן שהיה לי לתוך תיק בגדים האישי שלי. באותו רגע כשהגיעה הרכבת סובבתי את הפנים לכיוון הרכבת ואז ראיתי בן אדם חשוד שאוחז בדבר מה בידו. פתאום ראיתי שהוא דוקר מספר פעמים צעיר שהיה בתחנה ותוך כדי הדקירה הוא דקר אדם נוסף ופתח בריצה".

"איך שהחל בבריחה רדפתי אחריו, צעקתי לו מספר פעמים לעצור, ותוך כדי הריצה כשהוא ממשיך להימלט כשבינינו מפרידים כ–20 מטרים, שיפרתי עמדה ופתחתי בירי לעבר אותו חשוד והוא נוטרל באותו רגע הפסקתי את השימוש בירי".

זה לא המקרה הראשון שלך.
"נכון. לפני כשנה היינו במשמרת שגרתית במחסום הקיוסק באבו דיס. חמישה לוחמים של מג"ב, מפקדת המשימה ועוד לוחם עשו בידוק על רכב ואני ולוחמת נוספת סימנו לרכב אחר לעצור לבידוק, ברגע שהלוחמת סימנה לו לעצור אותו נהג האיץ, שבר את ההגה ודרס אותה. כשהוא בא לצאת מהרכב פתחתי לעברו באש וחיסלתי אותו".

איך התחושה?
"תחושת שליחות. פעלתי על פי כל ערכי מג"ב מאז הטירונות ועד היום בדיוק כמו שלימדו אותי. באותו רגע אתה לא בדיוק חושב מה יהיה אלא חדור מטרה ונטו בשביל להציל חיים. זו פעולה על אוטומט, בדיוק כמו שמצפים מאיתנו".

בתוך כך, נשיא המדינה רובי ריבלין שיבח את ל': "תחזקנה ידי הכוח אשר פעל במהירות במקום על מנת לנטרל את המחבל. לא נאפשר לטרור הארור להרים ראשו ונאבק בו ללא פשרות".