על רקע העלייה במספר התאונות הקטלניות והעומס החריג בכבישים, מספר חברות ישראליות פיתחו טכנולוגיות חדשניות לניטור פנים הרכב - המשפרות את הבטיחות ומונעות תאונות. אותם פיתוחים חדשים גם מובילים לחסכונות משמעותיים בדלק ובחלפים, ובאמצעות פרסונליזציה של פרופיל הנהג, בונות את התשתית שתשפיע על עתיד פרמיות ביטוח הרכב בעתיד.

אחת הדוגמאות לצורה שבה הטכנולוגיה מסייעת בחיזוי וזיהוי באמצעות ניטור היא אפליקציית ווייז (WAZE), שמהנתונים שלה ניתן להבחין כי מאז פתיחת המשק מחדש בחודש מרץ, לאחר מגבלות הקורונה, היקף התנועה בשעות השיא עלה דרמטית, לדוגמא – בכביש 2, העמוס בארץ, העומס בשעות השיא עלה ב־15% בהשוואה לזמן שלפני הקורונה. לפי נתוני ווייז, בתל אביב, בירושלים ובחיפה נרשמה עלייה דו־ספרתית באחוזים בהשוואה לתקופה שלפני פרוץ הקורונה.

המהפכה הטכנולוגית ליצירת סביבת נהיגה בטוחה יותר עבור הנהג, נוסעי הרכב והולכי הרגל החלה עם מובילאיי ועם טכנולוגיות ADAS - Advanced driver-assistance systems - אשר מנטרות מתוך הרכב כלפי חוץ. השלב הבא באבולוציה של הטכנולוגיה לבטיחות בדרכים הוא ניטור פנים הרכב -  DMS - Driver monitoring system. שלוש חברות ישראליות פיתחו פתרונות טכנולוגיים שונים להתראות מצילות חיים, מניעת תאונות דרכים פוטנציאליות ובריאות תחבורתית כללית, כאשר כל שלושת הפתרונות הם מבצעיים ונמכרים בישראל ובעולם.

חברת טרפילוג מספקת פתרונות ייחודיים מבוססי חיישנים לדיאגנוסטיקה מלאה לפנים הרכב ולסביבת הנהג. פתרונות אלו מייצרים ניתוח מידע בזמן אמת ואפליקציות לשמירה על בטיחות בנהיגה. המוצר מבוסס החומרה של החברה - B On Track - יכול להתחבר כמעט לכל רכב ולספק חיזוי כשלים מכניים לטובת חיסכון בהוצאות, ניהול שוטף של הצי לאורך זמן וכמובן להפחית את עלויות צריכת הדלק. מטרת החברה הינה לספק פתרון טכנולוגי חדשני תוך שימת דגש על הוזלה משמעותית בעלויות התפעול והניהול.

חברת גרינרואד פיתחה מערכת לשיפור התנהגות הנהג המבוססת על אימון ותמיכה בזמן אמת, כלי אימון עצמי בהתאמה אישית וניהול בטיחות צי על ידי איסוף נתונים. כל פתרונות החברה משתמשים בגישת ה"גזר" ולא ה"מקל" לשיפור התנהגות הנהיגה. היא מספקת משוב בזמן אמת לנהגים, ופועלת בשיטת הרמזור - אור ירוק כאשר נוהגים בבטחה ואורות צהובים או אדומים בזמן תמרונים מסוכנים.

נוסף לכך, ציוני בטיחות מבוססי ביצועים עוזרים לנהגים לעקוב אחר התקדמותם באמצעות "תחרות ידידותית" ומשחקיות בין מספר נהגים באותו צי הרכב. כמו כן, המערכת יודעת להעריך את רמת סיכון הנהג ולספק התראות קוליות והתראות בכניסה לאזורים מסוכנים בהתבסס על היסטוריית הנהיגה של הנהג.

חברת סיפיה פיתחה מערכת מבוססת בינה מלאכותית המאפשרת לנטר בזמן אמת סממנים חזותיים לנהיגה בהסחת דעת ועייפות מאחורי ההגה. המערכת מספקת עיבוד תמונה לניטור כל מרחב פנים הרכב באמצעות מוצר טלמטריה ווידיאו ייעודי. לאחרונה דיווחה סיפיה על זכייה במכרז לשני דגמי רכב של אחד מיצרני הרכב הגדולים בסין הממצבים את החברה כספקית מובילה של פתרונות DMS בשוק חשוב זה.