האם ייתכן שראש המוסד היוצא יוסי כהן ניהל מגעים להצטרפות לקרן השקעות מהמפרץ בזמן שכיהן בתפקיד? לדברי גורמים שמעורים בנושא, כהן ניהל בשבועות האחרונים מגעים עם שר האוצר האמריקאי לשעבר סטיב מנוצ'ין על הצטרפות לקרן ההשקעות שהוא מקים ושתעבוד עם מדינות במפרץ - כך דווח בוואלה!.

לפי הדיווח, המו"מ התנהל בעת שכהן אחראי על הקשר המודיעיני עם קטאר, סעודיה והאמירויות, והעבודה עלולה לעמוד בסתירה עם תקופת הצינון שיהיה מחויב לה לאחר פרישתו. 

כהן, שמיודד עם מנוצ'ין, יסיים את תפקידו כראש המוסד בשבוע הבא. עם זאת, השיחות בינו לבין מנוצ'ין החלו כבר לפני כמה שבועות, בזמן שניהל את הקשרים המודיעיניים של ישראל עם מדינות כמו קטאר, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות, שאליהן מכוונת קרן ההשקעות של מנוצ'ין. מקור ששוחח עם כהן אמר כי עדיין לא קיבל החלטה סופית על הצטרפות לקרן.

כהן ומנוצ'ין סירבו להתייחס לפרסום, אך גם לא הכחישו את הפרטים.

כאמור, הקרן שמקים מנוצ'ין צפויה לגייס כספים מקרנות עושר של מדינות במפרץ כמו ערב הסעודית, קטאר ואיחוד האמירויות. מקורות שמעורים בנושא אמרו כי קרנות העושר של קטאר ואיחוד האמירויות כבר בוחנות שיתוף פעולה עם הקרן של מנוצ'ין.

גם מנוצ'ין וגם כהן עבדו בצורה הדוקה עם בכירים בקטאר, איחוד האמירויות וערב הסעודית במהלך תפקידם הממשלתי ואף ביקרו במדינות האלה פעמים רבות. המוסד אחראי על הקשרים עם קטאר, בין השאר בסוגיית עזה. במשבר האחרון ברצועה פעל המוסד מול הקטארים בהעברת מסרים לחמאס. המוסד גם מילא תפקיד מרכזי בהבנות שגובשו להעברת הכסף הקטארי לחמאס ברצועת עזה.