סוכנויות ריגול אמריקאיות צפו לאחרונה בשני מטוסים שהיו שייכים לצבא סין, שנחתו בנמל התעופה של איחוד האמירויות, כך על פי גורמים אמריקאים המעורבים בעניין. הטיסות, יחד עם סממנים נוספים לשיתוף פעולה מתגבש בין בייג'ין לאיחוד האמירויות, העלו סימני שאלה בקרבם של בכירים אמריקאים והטילו אי ודאות באשר לעסקת מכירת נשק מתקדם של ארצות הברית לאמירויות

בחודש אפריל האחרון, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אישר לקדם עסקה בסך כ-23 מיליארד דולרים של מטוסי קרב, רחפנים ותחמושת מתקדמת, שאושרה מעט לפני סיום כהונתו של הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ. 

הסממנים להרחבת הקשרים בין בייג'ין ואבו דאבי העיבו על עתידן של עסקאות המכר הפוטנציאליות בין הצדדים, כך על פי גורמים בכירים בארצות הברית, המעוניינים כעת להבטיח כי סין לא תקבל גישה לאלו שנמכרו לאיחוד האמירויות.  

"העברת מטוסי ה-F-35 מעידה על אמון שנרקם בין וושינגטון לאבו דאבי", אמר דייויד שנקר, שכיהן כעוזרו של מזכיר החוץ האמריקאי לענייני המזרח התיכון, בתקופתו של טראמפ. "תדרש עבודה מעמיקה לפני העברה נוספת".

"איחוד האמירויות הוכיחה באופן עקבי את מחויבותה בהגנה על הטכנולוגיה הצבאית של ארצות הברית, הן בקואליציה בה פעלו זה לצד זה, והן בתוך ארצות הברית", אמר יוסף אוטייבה, שגריר האמירויות בארצות הברית. 

בסין בחרו שלא למסור תגובתם בעניין. גורמים רשמיים בסין הצביעו בעבר על תוכניות להעמקת האמון ושיתוף הפעולה עם איחוד האמירויות. בדוח של הפנטגון משנת 2020, דווח על כך שצבא סין מעוניין בביסוס מתקנים לוגיסטיים צבאיים מעבר לים. "גורמי ביטחון טענו כי סין מקווה לבנות בסיס חיל הים באמירויות, דיווחי מודיעין העידו על כך שבבייג'ין דנו בכך עם גורמים מהאיחוד".   

"יחסי המסחר, הטכנולוגיה וההשקעות בין סין לארצות הברית, הגיעו ברקע השינויים בקרב צבא ארצות הברית", אמר שנקר. "נראה כי באיחוד האמירויות מנסים לטפח הן את וושינגטון והן את בייג'ין כשותפים ביטחוניים".