"תכננו לסיים את סבב הלחימה עם ירי 300 רקטות בבת אחת, ועצרנו אותה לאחר התערבות חיצונית". כך אמר הערב (רביעי) מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, בהצהרה פומבית הראשונה מאז הסתיים מבצע "שומר החומות" בשבוע שעבר. 

במסיבת העיתונאים שערך, הוסיף סינוואר כי "יש עשרת אלפים לוחמים בתוך השטחים הכבושים (הכוונה לשטח מדינת ישראל) שמוכנים להגיב על פגיעה בירושלים", בעודו מנסה למצב את עצמו כ"מגן" של העיר.

"אני שולח ברכות לאנשינו בגדה המערבית, ירושלים והשטחים הכבושים בעמידה עם מסגד אל אקצא ושכונת שייח ג'ראח", אמר, והבהיר כי חרף אמרותיו של דובר צה"ל על תקיפת ה"מטרו" של חמאס, "הם (הצבא הישראלי) לא תקפו לוחם אחד בתכנית ההונאה שלהם לפגוע בקרקע"

המנהיג העזתי מנה את כשלונות הצבא הישראלי בסבב הלחימה, ואמר כי בנוסף לחוסר הצלחת תכנית ההונאה הצה"לית "הניסיון להתנקש בבכירים הפוליטים והצבאיים של החמאס כשלה. שירותי המודיעין שלנו היו מודעים לתכניות של הכובשים (ישראל) וידענו שלא תהיה שום פלישה קרקעית".

מנהיג חמאס, יחיא סינוואר, במסיבת עיתונאים ברצועה (צילום: מג'די פתחי/TPS)
מנהיג חמאס, יחיא סינוואר, במסיבת עיתונאים ברצועה (צילום: מג'די פתחי/TPS)

סינוואר המשיך לקשר את ירושלים לרצועת עזה, באומרו כי "פגענו בירושלים תחילה כדי שראשי הכיבוש ושכל העולם ידע כי לאל אקצא, ירושלים ושייח ג'ראח יש גברים שיגנו עליה. אנחנו לא מאיימים באופן שרירותי, אלא מיישמים אותם".

"בעקבות הסכמי הנורמליזציה של השנה האחרונה, הכיבוש חשב שהוא יכול לעשות כל מה שהוא רוצה". 

בסוף דבריו, הפנה מילים אישיות לראש הממשלה בנימין נתניהו, והזכיר את דבריו של איברהים אל-מוקדימה, ממייסדי חמאס שחוסל על ידי ישראל בשנת 2003: "המפקד אל-מוקדימה אמר לך בעבר כי 'אתה תצטער על היום שאמא שלך ילדה אותך'. היום הזה הגיע".