לאחר תקופה ארוכה ומתישה שכל מה שצפינו בו הסתכם במבזקים ומהדורות חדשות מסביב לשעון, נראה כי אנחנו בפתחה של תקופה פורייה ומשמחת של תכנים חדשים בטלוויזיה שלנו. יאללה, מגיעה לנו קצת נחת. ולראייה, זה מה שמצפה לנו השבוע:

יום חמישי 27/5: "ערוץ אפס" (כאן)

באופן מפתיע וללא יותר מדי באז מקדים, היום תעלה תכנית סאטירה אקטואלית חדשה בתאגיד. מה בתוכנית? מערכונים ופינות סאטיריים וקורעים מצחוק שיתבססו על התוכן האקטואלי המשודר בערוצים המוסדיים. מבינים כבר את הפוטנציאל? אז חכו, כי עתידים להשתתף בה רבים מכוכבי כאן לצד אורחים נוספים המוכרים זה מכבר כאנשים מוכשרים ומצחיקים במיוחד: נועה קולר, אמיר שורוש, נעמי לבוב, איציק כהן ועוד. 

האם "ארץ נהדרת" צריכה לחשוש? כנראה שלא. בראייה לאחור, למעט התוכנית הוותיקה של קשת, אף סאטירה חדשה לא הצליחה באמת לכבוש את הצופים – אבל היא בטח את הצפייה בפרק הבכורה שלה. מה יש לנו להפסיד?

יום ראשון 30/5: "הכוכב הבא" - עונה 8 (קשת 12)

ימים ספורים לאחר שצפינו בזוכת העונה הקודמת מביאה את הכבוד על בימת האירוויזיון ברוטרדם (בסדר נו, מקום 17 וזה, אבל איזה Whistle note?), עונה חדשה של אחת מתוכניות הריאליטי האהובות ביותר חוזרת למסכים, אבל עם טוויסט. לראשונה יהיו יותר שופטים ממועמדים. טוב, לא באמת, אבל לראשונה יהיו לא פחות מ-7 שופטים בפאנל, הודות להצטרפותה של נינט, לצד החבר'ה הקבועים. אם לא די בכך, פורסמו גם לא מעט שמות של זמרים וזמרות שהגיעו לשפוט, ומפה לשם, נראה כי רוב התוכנית נביט בשופטים מלרלרים, ופחות במועמדים המזמרים.

אגב, השנה, הפרס כבר לא יהיה הזכות לייצג אותנו על האירוויזיון – אלא מיליון שקל. את הפרס הזה תעניק דווקא המתחרה X פקטור, שבקרוב תתחיל להצטלם. 

זמין לצפייה: "בטיפול" האמריקאית – עונה 4 (HOT VOD, yes VOD)

יש משהו ב"בטיפול" שמרגישה קצת כמו טפטפות, USB ונגה ארז – אתם יודעים, גאווה ישראלית. בכל זאת, מדובר בסדרה תוצרת הארץ שנמכרה ל-HBO עוד לפני שהדבר הפך לשגרה, אי שם לפני יותר מעשור. הסדרה בגרסתה האמריקאית שבוימה על ידי היוצר המקורי, חגי לוי, זכתה לביקורות טובות ואף בזכייה בשני פרסי אמי אך ירדה מהמסכים לאחר 3 עונות.

באוקטובר האחרון אישרה הענקית HBO על שחרורה של עונה רביעית וחדשה כאשר את התפקיד הראשי, המטפלת, מגלמת לא אחרת מאוזו אדובה, או שמא תכירו אותה יותר בתור "קרייזי אייז" מ"כתום זה השחור החדש", שם היא שיחקה באופן יוצא דופן את האסירה המטורללת והרגישה. גם במרכז העונה הזו נצפה במטופלים שונים המתמודדים עם צרותיהם לצד ההתמודדות האישית של המטפלת עם חייה שלה.

למעשה, הביקורות שפורסמו עד כה במגזינים העולמיים חלוקות, אך כולן משבחות את אדובה, ועובדה זו לכשעצמה כנראה שווה את הצפייה שלכם. אני בכל אופן, לא מתכוונת לוותר עליה.