מאות בני אדם השתתפו בניסיון לינץ' בעוברי אורח ערבים בבנימינה, כך עולה מתיעוד שפורסם בוואלה! על ידי יואב איתיאל. שושנה סתוי, עדת ראייה לאירוע הקשה, סיפרה היום (חמישי) לניסים משעל וגיא פלג על השתלשלות האירועים: "הכל התרחש ב-12 למאי בסביבות השעה שמונה בערב, כאשר מאות פורעים מאורגנים הגיעו לתחנת הדלק שלי בצומת בנימינה". היא הוסיפה ב-103FM כי "הם הגיעו עם דגלים, אלות ומסתבר שגם סכינים, וחיפשו עוברי אורח ערבים שיוכלו לתקוף. במקביל, הם ביצעו ונדליזם בתחנה והשליכו חזיזים במקום".

היא נשאלה איך היא יודעת שהמתפרעים חיפשו דווקא ערבים, שכן בנימינה היא לא ישוב מעורב. "אנחנו משרתים בתחנה מעבר לכביש 4, מדובר בין היתר בבנימינה, אור עקיבא וג'סר א-זרקא", הסבירה, "עד היום - זה היה אי של דו קיום". סתוי הוסיפה: "הם הגיעו תוך שהם שרים, ומחפשים ערבים ושמאלנים. מישהו מהם צעק 'הנה ערבי וכולם רצו כדי להכות אותו, ואז מישהו צעק 'שמאלני', אז כולם רדפו אחרי מי שהם החליטו שהם שמאלנים".

סתוי ציינה כי "הפורעים פגעו בשני עוברי אורח, שבסופו של דבר ניצלו, כל אחד בנפרד על ידי יהודים שהיו שם. הבנתי שאחד מהם פצוע קשה". הוא הוסיפה כי "אחד המקרים התרחש מול העיניים שלי, כאשר ההתרחשות כולה היתה כארבע שעות". בהמשך דבריה טענה כי "למקום הגיעו בערך עשרה שוטרים שעמדו באמצע הצומת ופחות או יותר נתנו לדברים לקרות". 

היא נשאלה האם השוטרים בעצם נתנו לאלימות להתרחש, והשיבה: "השוטרים הגיעו אחרי שהחלו המכות, ובסופו של דבר חילצו אותם, אבל לא עשו שום דבר אקטיבי כדי להפסיק את ההתפרעות. הייתה אנרכיה מוחלטת, אנשים הסתובבו עם אלות ואבנים". לדבריה, האירוע נמשך כארבע שעות. 

"השוטרים שהיו שם לא הצליחו להשתלט על האירוע, לפי מה שידוע לי היו מספר מעצרים אבל רק כתב אישום אחד יוגש ככל הנראה מתוך כל ה-200", סיפרה, "כשהזמינו אותי להעיד הצעתי להם לבוא לקחת את הצילומים של מצלמות האבטחה שלי. הם הגיעו ביום ראשון האחרון. בסופו של דבר הסיפור הזה יצא לאור כעשרה ימים אחרי שהתרחש".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "כוחות משטרה ולוחמי מג״ב הגיבו והתמודדו עם ריבוי זירות על מנת לתת מענה מיטבי לאירועים בכל הגזרות. 
בניגוד גמור לנטען, כוחות משטרה הגיעו למקום מיד עם זיהוי התקיפה והחלו לאבטח את הקורבן עד להגעת האמבולנס למקום. במסגרת התקיפה עצרו השוטרים מספר מעורבים ובהם חשוד שתקף באמצעות לום וסכין אשר בעניינו הגישה הפרקליטות כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים. פעילות זו של השוטרים מנעה את המשך האירועים והפגיעה בעוברי אורח".