עכשיו זה רשמי: החל מהשבוע, פייסבוק תאפשר למשתמשים לכבות את מונה הלייקים, כשהשינוי יתרחש בצורה הדרגתית גם בפייסבוק וגם באינסטגרם. פייסבוק בחנה את השינוי כבר ב-2019, השהתה אותו בעקבות הקורונה ולאחרונה הניסוי חזר שנית. הרעיון מאחורי הסתרת מונה הלייקים נועד כדי להוריד את "הדיכאון והחרדה" שהמשתמשים לעיתים חווים מאחר ולא "קיבלו מספיק לייקים" ו"לא נחשבים פופולריים". הבעיה נפוצה בעיקר בקרב הקהל הצעיר שלעיתים, לייק הוא מדד לפופולריות.

"כמה לייקים שאדם קיבל, או שהחבר קיבל, לא באמת משנים את ההרגשה של המשתמשים בפלטפורמה, אבל זה בסוף מקטב", הודה ראש אינסטגרם, אדם מוסרי. "יש אנשים שבאמת אהבו את השינוי שלנו, ויש אנשים שלא. עבור מי שאהב את זה, וזה בעיקר מה שקיווינו - זה הוריד את הדיכאון מהחוויה ברשתות החברתיות.

עבור האחרים, זה עזר להבין מה רלוונטי באינסטגרם ובפייסבוק, והם התעצבנו שלקחנו את זה", אמר. עוד מוסרי דחה את הרעיון כי הסרת מונה הלייקים תשפיע על פופולריות הרשת החברתית. למרות שהסרת הלייקים באינסטגרם השפיעה בצורה מסוימת על התנהגות המשתמשים, לדבריו זה לא עורר דאגה. חלק מהקבוצות דווקא בחרו לפרסם יותר תכנים, מתוך מחשבה שיש פחות לחץ, אך חלק גם שהו פחות בפלטפורמה.

הסתרת לייקים באינסטגרם (צילום: מתוך הבלוג הרשמי של החברה)
הסתרת לייקים באינסטגרם (צילום: מתוך הבלוג הרשמי של החברה)

הסתרת לייקים באינסטגרם (צילום: מתוך הבלוג הרשמי של החברה)
הסתרת לייקים באינסטגרם (צילום: מתוך הבלוג הרשמי של החברה)

השמועה החלה באפריל 2019 כשג'יין וונג, המתמחה בהנדסה הפוכה, מצאה עדויות בקוד המקור של אינסטגרם באנדרואיד, כי החברה עשויה להעלים את מונה הלייקים מתוך התמונות. כמה חודשים לאחר מכן והשמועה הפכה לאט לאט למציאות. מאז שהניסוי החל, אינסטגרם הסתירה את מונה הלייקים באפליקציה במדינות כמו קנדה, אירלנד, איטליה, יפן, ברזיל, ניו זילנד וישראל. התגובות מצד המשתמשים היו די שליליות, אולם לא נראה שהרשת החברתית הותירה ברירה. חשוב לציין מונה הלייקים לא יעלם לחלוטין, ויהיה זמין למנהל החשבון, שעדיין יוכל לראות כמה לייקים עשו לתמונה.

כך תעלימו את מונה הלייקים

פייסבוק הדגישה כי הסרת מונה הלייקים תהיה זמינה קודם באינסטגרם, ולאחר מכן בפייסבוק, כשהאפשרות תהיה זמינה לכלל המשתמשים במהלך השבועות הקרובים. כדי להסיר את מונה הלייקים יש ללחוץ על שלוש הנקודות שלצד התמונה, ולבחור ב- "Hide like Count". הסרת מונה הלייקים תתאפשר גם לפי תמונה, וגם בהגדרות הפרטיות, בצורה גורפת לכלל התמונות. בפייסבוק האפשרות זמינה תחת "הגדרות ופרטיות", לאחר מכן יש ללחוץ על "הגדרת תגובות" ושם ניתן גם להסיר את מונה הלייקים בחשבון האישי, וגם להסיר את מונה הלייקים מכלל התמונות והפרסומים שמופיעים בפלטפורמה, לרבות פרסומים של חברים או עמודים אחרים.