מה אוכלים כדי להרגיע את הלחץ? הרבה אנשים מטביעים את יגונם בפחמימות, לחמים ודומיהם. אך, האם הפחמימות הן באמת הנחמה האולטימטיבית? הדיאטנית המומחה ד"ר מאיה רוזמן הסבירה בתוכניתה ב-103FM.

"סרוטונין הוא החומר שנוצר במוח אשר גורם לתחושת רגיעה ומצב רוח טוב. הסרוטונין נוצר בתוך המוח מחומר אחר, שנמצא במזון, ונקרא טריפטופן. מזונות עשירים בטריפטופן יכולים להעלות את רמת הסרוטונין במוח, ולשפר את מצב הרוח", הסבירה.

"בניגוד לכל המיתוסים, טריפטופן לא נמצא בעיקר בפחמימות", הוסיפה רוזמן. "המזונות שעשירים בטריפטופן הם שיבולת שועל, תמרים, בטטה, אבוקדו, שקדים, גרעיני דלעת, טחינה, בוטנים וחמאת בוטנים, גבינה, ביצים, גרגירי חומוס, סויה וטופו".

"פחמימות וסוכרים מזרזים את כניסת הטריפטופן אל תוך המוח, אבל השפעתם המנחמת נובעת בעיקר מכך שהם טעימים ובגלל המרקם הנעים שלהם. לצד זאת, השפעתן המנחמת של הפחמימות היא לדקות ספורות בלבד", המשיכה. "מזונות נוספים שחשוב לצרוך בזמן סטרס הם כאלו שיש בהם סידן או מגנזיום שתורמים להרפיית השרירים, כמו חלב ומוצריו, וגם אגוזים, שקדים וקטניות".

"אז אילו מאכלים ישפיעו ביותר על מצב הרוח והרוגע שלכם? מוזלי שמכיל שילוב של יוגורט עם גרנולה, אגוזים ופירות, טוסט מלחם מלא וגבינה צהובה, פיתה עם חומוס, חלבה שמכילה שילוב של סוכר עם טחינה, וגם קקאו חם, שכן, הקקאו מכיל חומרים משפרי מצב רוח - בשילוב עם חלב שמרגיע בפני עצמו".