משפחתו של המדען פורץ הדרך סטיבן הוקינג, שהלך לעולמו בשנת 2018, תרמה את הארכיון שלו ואת חפציו האישיים במסגרת הסדר, שמחליף את התשלום העצום של מס הירושה שעמד על 4.2 מיליון פאונד.

ההסדר בוצע בהתאם לתוכנית ממשלתית שמאפשרת למשפחות שצריכות לשלם מס ירושה להעביר פריטים בעלי חשיבות היסטורית, תרבותית או מדעית לאומה על מנת לאפשר גישה חופשית לציבור.

כל הפריטים במשרד של הוקינג במחלקה למתמטיקה שימושית ולפיזיקה תיאורטית באוניברסיטת קיימברידג' נתרמו למוזיאון המדע וכל ארכיון המסמכים הועבר לספרייה של האוניברסיטה, שם יוצגו לצד האוספים של אייזק ניוטון וצ'רלס דרווין.

בין הפריטים שנתרמו נמצאים ספרים ועותק של עבודת הדוקטורט המקורית של הוקינג, לוחות עבודה, מדליות ופרסים, מזכרות של "מסע בין כוכבים" וכיסאות הגלגלים ומערכת התקשורת ששימשה את המדען הגאון כדי שיוכל להשמיע את קולו.

הוקינג גם הופיע במספר פרקים של "הסימפסונים" והתרומה כוללת תסריטים מהפרקים ומזכרות, כולל בובה בדמותו של הוקינג. עם זאת, בתו של הוקינג, לוסי, סיפרה כי התסריטים לא כוללים את אחת השורות המפורסמות של הוקינג במהלך שיחה עם הומר בפאב של מו: "התיאוריה שלך על יקום בצורת דונאט הוא מסקרן, הומר. אני עשוי לגנוב אותה".