"קים קרדשיאן ווסט: פרויקט הצדק", הוט VOD

קים קרדשיאן נלחמת במערכת השפיטה המטורללת של ארצות הברית. יכול להיות שזה עוד תעלול יח"צ גאוני, אבל אם על הדרך קים מסייעת לכמה אומללים, אז שתהיה רק בריאה.

אם קים קרדשיאן מזמינה בבהילות מכבי אש בעקבות שריפה שפרצה בביתה, מן הסתם השריפה היא רעיון שהגו אשפי יחסי הציבור הגאוניים של המשפחה לטובת התחזוקה השוטפת של הקרדשיאנים בתודעה הציבורית. כסף לבנייה מחדש של האגף שניזוק הרי לא חסר, וחליפות הבגדים ובגדי הים שהיו בסכנת פגיעה הועברו, סורפרייז סורפרייז, יומיים קודם לשריפה אל צבא של תופרות לטובת רענון.

ואם קים מתגרשת מקניה, לא חובה למרר בבכי על גודל צערה ועל קריסת מוסד המשפחה בכלל. הפתעה גדולה לא תהיה, אם בבוא היום יתברר כי מלכתחילה השניים נישאו זה לזה ונפרדו זה מזה מסיבות יח"צ עסקיות. ועל ברוס קייטלין ג'נר אני לא מתכוון לומר דבר.

ככה שגם פרויקט הצדק של קים קרדשיאן מעורר חשד שהמניע העיקרי מאחוריו הוא שמירת מיקומה של קים בכותרות דרך מסחור הקרב נגד עוולות שמייצרת בסיטונות מערכת המשפט האמריקאית, ורק שכאן צריך לומר בפשטות: אז מה. אז הקרדשיאנית הגאונה שוב עושה יחסי ציבור לעצמה ולמשפחה, אבל על הדרך מתקנת קצת אי־צדק. אז מה רע?

קים קרדשיאן (צילום: Smallz and raskind oxygen, באדיבות יס)
קים קרדשיאן (צילום: Smallz and raskind oxygen, באדיבות יס)

אז לא רע. בפירוש לא. בארצות הברית, ארץ החופש הגדולה, כלואים בבתי סוהר כשניים ורבע מיליוני בני אדם - באופן מוחלט ובאופן יחסי לגודל אוכלוסייה מדינתית, זה מספר האסירים הגדול ביותר בעולם. כבר מזמן הבחינו גם המדינאים האמריקאים בבעייתיות הטמונה בבתי הסוהר המתפוצצים מרוב אסירים. הקפיטליזם הפראי האמריקאי מאושר מהמצב - בתי סוהר רבים מופרטים, וככל שירבו האסירים כך יגדל הסכום שיקבלו בעליהם מהמדינה. בתי המשפט משגרים אנשים לבתי הסוהר בצרורות, ללא רגישות, ובעונשים פרועים במונחי שנות מאסר - למשל 200 שנה, מה שאומר שהאסיר יישאר בכלא עשרות רבות של שנים עד מותו, יתפוס שם תא, ועל הדרך יעלה למדינה מיליונים.

אל התווך הזה של עונשים חסרי רגישות נכנסת קים קרדשיאן. בעצמה, אם להאמין לפרסומים שהיח"צ משחררים, סטודנטית למשפטים. את הלקוחות שלה - שמהם כמובן אינה גובה כסף - היא מאתרת דרך פרסומים בתקשורת. אחת מהן המופיעה בתוכנית היא נערה בת 15, שמגיל 9 עברה התעללות מינית. היא הביאה לרציחתו של גבר שסרסר בה בכוח ותחת איומים, ונידונה למאסר עולם, שבמונחי בית משפט אמריקאי לא יפחת מ־21 שנות מאסר. אישה נוספת, אם לשבעה, מרצה מאסר כבר 21 שנים, לאחר שבתקופת לחץ כלכלי תיווכה בין סוחרי סמים, ונידונה ל־30 שנות מאסר. סוחרי הסמים עצמם, אגב, נחלצו בעסקות טיעון וחופשיים כבר שנים רבות.

אל הטירוף הזה של מערכת המשפט האמריקאית נכנסת קים קרדשיאן ומנסה לחלץ אסירים ואסירות שכל היגיון אומר שכבר מזמן היו אמורים להיות חופשיים. הסרט “קים קרדשיאן ווסט: פרויקט הצדק" לא חסר את ממד הדאווין הקרדשיאני. קים יושבת מול הצוות המשפטי שלה: שתי עורכות דין צעירות שנראות כתלמידות תיכון מבוהלות מעט מול מורתן, ומתדרכת אותן כיצד להתקדם בדרך הפעולה. התלמידות החרוצות מהנהנות בפניה בהסכמה מהולה בהתרגשות כאילו הייתה לפחות שופטת מנוסה בבית המשפט העליון.

זה מעט מגוחך, אבל שוב אפשר לטעון כאן, אז מה. קרדשיאן משלמת את שכרן, והמלאכה הנעשית כאן היא ממשית. לפחות אסירה אחת - האם לשבעה - משתחררת בעקבות פעילותה של קים. אז קים יוצאת מבית הסוהר ונוסעת לפגוש איזה פירומן כדי לתאם איתו איזה אגף בביתה עליו להצית ומתי התאריך הנוח לה לשריפה. אז מה. אחרי מעשה טוב היא לגמרי תשושה, ובכל זאת בנאדם צריך להתפרנס ממשהו.

# לראות או לוותר: אפשר לראות. בעיקר למעריצי קרדשיאן.