הנציבה העליונה של האו"ם לזכויות אדם, מישל בצ'לט, אמרה היום (חמישי) כי "ההתקפות הקטלניות של ישראל על עזה עלולות להיחשב כפשעי מלחמה, אם יתגלה שהן היו לא מידתיות". בצ'לט אמרה את הדברים בישיבה מיוחדת של מועצת זכויות האדם של האו"ם בז'נבה, שכינסה בעקבות בקשות של מדינות ערביות. היא ציינה כי לא ראתה עד כה ראיות לכך שמבנים אזרחיים בעזה שנפגעו מהפצצות ישראליות שימשו למטרות צבאיות. המועצה צפויה להצביע היום על איסור או הגבלה של מכירת נשק לישראל.

עוד אמרה בצ'לט, כי התקיפות הישראליות מעלות חשש כבד בכל הנוגע לציות של ישראל למשפט הבינלאומי, והוסיפה כי הן עשויות להיחשב כפשעי מלחמה אם יימצא שהשימוש בהן היה לא פרופורציונלי.

בצ'לט טענה כי "למרות טענות ישראל שרוב הבניינים שיכנו ארגונים חמושים או שימשו למטרות צבאיות, לא מצאו שום ראיות בקשר לזה". בנוסף קראה למנהיגי חמאס ברצועה להימנע מירי של רקטות לעבר ישראל וקראה לישראל להפסיק לגרש משפחות פלסטיניות מבתיהן בגדה המערבית.

הפצצות בעזה (צילום: רויטרס)
הפצצות בעזה (צילום: רויטרס)

שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאלכי, אמר בישיבת המועצה כי "ישראל, רשות הכיבוש והאפרטהייד, ממשיכה בפשעים, במדיניות ובחוקים שלה במטרה לגבש מערכת קולוניאלית ומערכת אפרטהייד".

שגרירת ישראל למוסדות האו"ם בז'נבה, מירב אילון-שחר, אמרה כי חמאס הוא "ארגון טרור ג'יהאדיסטי", והוסיפה כי "כל אחת מהרקטות שנורו לעבר ישראל מהווה פשע מלחמה".