1. בעת האחרונה נהיה להיט לאיים על חייהם של אנשי תקשורת ולפגוע בהם פיזית בזמן שהם מסקרים בשטח.

התמונות של אילה חסון, עומרי מניב, יואב זהבי והצלם רוליק נוביצקי מותקפים ומוכים בזמן שהם מדווחים מהשטח לא גרמו לזעזוע ולטלטלה כפי שהיה אמור להיות.

בעיני רבים מאזרחי מדינת ישראל, אנשי התקשורת הם "פסולת אנושית", "שונאי ביבי", "שמאלנים בוגדים", "אוהבי ערבים", "שונאי יהודים", ועוד כינויים והגדרות שלא ניתן להעלותם על גבי העיתון. ההסתה נגד אנשי התקשורת מתחילה מבית ראש הממשלה ברחוב בלפור, עוברת דרך חלק משרי ממשלתו, חברי כנסת ודמויות ציבוריות הניזונות מהכפשה ומהסתה.

האיומים על חייהם וחיי בני משפחתם של "כוכבי" ערוץ 13 וערוץ 12 גרמו למנהלים שלהם להצמיד להם אבטחה או לתגבר את האבטחה באולפנים.

רינה מצליח (צילום: משה שי פלאש 90)
רינה מצליח (צילום: משה שי פלאש 90)

גיבור ישראל, אמנון אברמוביץ', שנכווה באורח קשה משריפה שפרצה בטנק שבו נהג במלחמת יום הכיפורים - הוברח מזירת אירוע בחסות שוטרים בשל חבורת בריונים מטונפים שרדפו אחריו תוך שהם מאחלים לו שבפעם הבאה יישרף חיים עד הסוף.

הקריאות האלו כלפי אנשי תקשורת מלוות לעתים באמירות על כך שאמותיהם שוכבות עם ערבים ואבא שלהם היה נאצי, ואלו רק כמה מפניני הלשון של ההמון המוסת.

כמי שספג לאורך שנים ארוכות איומים, אני יכול להעיד שזה דבר לא נעים בלשון המעטה, ולעתים מפחיד פחד מוות. להמחשה: יום אחד אני רואה כמה אנשים בלבוש אזרחי עם מכשירי קשר ואקדחים מבצבצים מתחת לחולצתם מסתובבים בחצר ביתי, עולים ויורדים במדרגות וסוקרים את השטח.

כשקלטו שאני קולט אותם, התקרבו לעברי. שאלתי מה קרה, והם נכנסו לדירתי ואמרו שיש איום ממשי על חיי, שאני צריך להיזהר כאשר אני יוצא ובא אל הבית ושהקצין האחראי עליהם יבוא מאוחר יותר ויסביר לי בדיוק במה העניין.

הקצין אכן הגיע. קצין בכיר ומוכר שעסק בענייני ארגוני פשיעה. הוא סיפר לי, לא לציטוט ולא לפרסום נכון לאותם ימים, כי בעת האזנה לשיחות טלפון של חשודים בסחיטה ואיומים, שאלה "כוכבת", דמות ציבורית ידועה, את העבריין הבכיר שאיתו דיברה מתי יגמרו את החשבון עם "העצבני".

יונית לוי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
יונית לוי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

גיא פלג (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
גיא פלג (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

הוא השיב לה שיפגשו אותו (כלומר אותי) בחדר המדרגות ושלא תדאג. פרטי השיחה הקפיצו את האחראי על החקירה של "הכוכבת" והעבריין הבכיר, והוחלט לשלוח את הבלשים לביתי על מנת לבדוק את השטח ואת חדר המדרגות. במשך כמה ימים ארבו שוטרים סמויים למתנקש אלמוני, שלשמחתי לא הגיע לחדר המדרגות שלי.

הכוכבת רצתה שיסגרו איתי חשבון כי כיסחתי לה את הצורה ברדיו אחרי שהשתלחה באנשי מחאת האוהלים ב־2011. אגב, אותה כוכבת נשפטה והורשעה בגין ענייניה האפלים, אלמוני פוצץ את מכוניתה, אבל היא ממשיכה לככב ולהופיע בטקסים ממלכתיים כאילו כלום לא קרה, וכמובן הס מלהזכיר את העבר, משום ש"היא שילמה את חובה לחברה".

איילה חסון (צילום: רונן פדידה)
איילה חסון (צילום: רונן פדידה)

עוד קטע איום שהגיע אליי ישירות היה מרוצח מתועב בשם יגאל עמיר. ב־1 במאי 1996, באולם בית המשפט המחוזי בתל אביב, באוזני קציני משטרה הבטיח הרוצח ש"יגמור איתי חשבון". על האיום המפורש הזה לא ננקטו נגדו שום הליכים.

כמויות הפקסים עם איומים על חיי וציוצים ברשתות החברתיות שבהם הבטיחו לי דקירות, הצתות ועוד מרעין בישין, לא זכו לטיפול משטרתי נאות. אני מניח שאלו שאיימו עליי הם אלו שמאיימים כיום על דנה ויס, גיא פלג, יונית לוי ורינה מצליח.

מאיימי המקלדת הם בדרך כלל יצורים פחדניים שאין חשש מהם, אבל אסור לקחת סיכון. היד הרכה של המשטרה נגד המאיימים מאפשרת להם להמשיך באיומיהם. בשני מקרים שבהם הגשתי תלונה על איומים, התיקים נסגרו בצורה תמוהה.

רוצח ראש הממשלה יצחק רבין, יגאל עמיר (צילום: אריק סולטן)
רוצח ראש הממשלה יצחק רבין, יגאל עמיר (צילום: אריק סולטן)

יגאל עמיר מאיים על נתן זהבי (צילום: ללא)
יגאל עמיר מאיים על נתן זהבי (צילום: ללא)

2. כמו רבים אחרים ישבתי בימי המלחמה מול מסך הטלוויזיה ולפעמים מול מסך המחשב, קולט כל פיסת דיווח מהשטח, מאזין לדיונים המייגעים באולפנים, ומשתתף בסבל הבלתי נתפס של האזורים המופגזים ברקטות ששוגרו מעזה.

בימים האלו, כדי לשחרר את הלחץ, אנשים כותבים פוסטים ומגיבים על פוסטים, וברשתות החברתיות יש "חגיגה גדולה". לקחתי חלק בחגיגה הזו עם סדרת פוסטים קצרים שכתבתי מדי יום, חלק מהם אני מביא בפניכם, חלק אחר צנזרתי, כי בדיעבד הבנתי שהגזמתי.

8.5
סיוטי לילה
נשמע ברשת הקשר: "ביוב 1, ביוב 1... כאן גביר... הר הבית בידינו..."
"גביר... גביר... כאן ביוב 1, ברכות משרה, יאיר ונתן אשל... החזיקו מעמד".

9.5
סוף הדרך
מחפש (בלי נרות) נקודת אור, רסיס תקווה, לא מוצא. הכל נראה שחור משחור, לא אור, לא תקווה, מדינה בתהליכי התאבדות.

10.5
עובדים עלינו
צריך להחליף את שלטון השמאל הרופס והכנוע. רק ביבי יביא ביטחון לישראל ויחסל את חמאס.

המושיע!
פחד ובהלה בעזה. א.ב.ג. (איתמר בן גביר) הודיע שהוא יוצא לרצועה להקים לשכה פוליטית בבית חנון.

11.5
ביבי חיסל את חמאס.
ליברמן חיסל את הנייה.
בנט חיסל את המנהרות.
גנץ חיסל את עצמו.
החלונות בביתי הישן רוקדים קראקוביאק. בטח אצטרך זגג מחר. איזה דייקנים הג'יהאד, שעה אצלם זה שעה. טפו, אינעל העולם.

12.5
אלך לנסות לנמנם. אם טיל ייפול על הבית שלי, תעירו אותי. לילה טוב לכם.

חחחחחחחחחחח
תהיו רגועים. הכותרת הראשית באתר גלובס "הבורסה משדרת עוצמה". מדינה דפוקה.

“כשערך חיי אדם יורד, ערך המניות בבורסה עולה", כתב המשורר ייבי ז"ל

החמאס מודה לממשלת ישראל על סגירת מרחב הדיג. דייגי עזה המובטלים הקימו גדוד משגרי רקטות לישראל. שם הגדוד "כרישי אל־אקצא".

שנים אני טוען שצריך לאסור על פי חוק לראיין בזמן אמת בני משפחות של נרצחים, נפגעי תאונות, נפגעי טרור. לראיין אנשים בשוק, בהלם, זה לא עיתונות. לצלם קלוז־אפים של פצועים בזמן אמת, כשהם חסרי אונים, זה לא עיתונות.

רבים מאנשי התקשורת, כתבים ועורכים הפכו לצהובים מסריחים, חסרי מצפון, כשתאוות הרייטינג המתועב מעבירה אותם על דעתם, אם יש להם. תרסנו את עצמכם, טינופות.
 
15.5
בס"ד
אמר הרב הגאון מרדכי אליהו דקות לפני פינוי גוש קטיף "לא תהיה". אז אמר. והיה.
אומרים רבבונינו בימים האלו "תהילים נגד טילים", אז אומרים. ואלפי טילים עפים מעל ראשינו ובתינו. מוליכים אתכם שולל, פרימיטיבים. ואף מילה על אסון הר מירון. תתפקחו, רפי שכל. תזכורת: ביבי מחסל את חמאס וג'יהאד כבר 12 שנים.

16.5
שקט בבקשה.
אני הולך לנסות לנמנם, נא לא לשגר רקטות עד 7:00. תודה.

ציוץ הציפורים העיר אותי ב־5:30, איזה כיף. קפה ראשון, כמה סיגריות, העיתונים הטריים שחיכו ליד הדלת. פתחתי רדיו, אלו ששמעתי אתמול ושלשום ולפני שלשום עדיין באולפנים, טוחנים את המוח, מזיינים את השכל. פרשנים, תתי אלופים, תתי ניצבים, תתי אדם, תתי מנת משכל, פקה פקה. סוגר רדיו, סוגר עוד סיגריה, סוגר עיתונים. חוזר למיטה, סוגר ת'עיניים, גונב עוד שעת שינה. אולי הפיה הטובה תבוא אליי בחלום ותעשה לי קיצי קיצי בגב.

סליחה על הבוטות.
כתבי הטלוויזיה מדווחים מאירוע האסון בגבעת זאב, חבורת צעירים עם בד על הראש מקפצים וצוהלים מול המצלמה, מפריעים לשידור, מקללים, עושים תנועות מגונות, מצחקקים. פרימיטיבים שעליהם פורש את כנפיו ד"ר פריבילגיה. אייכה בן חיימוש, קולך לא נשמע.

17.5
דואגים לעתיד.
אני לא אהיה המום אם יפורסם שביבי והנייה נכנסו לקראת סוף הקריירה הפוליטית שלהם כשותפים בחברה שעוסקת ב"פינוי בינוי ושיקום הריסות".

מחורפנים.
מצפייה בשלושת הערוצים 11-12-13 יש לי הרגשה שהנוכחים באולפן כועסים על סף נזיפה בחמאס שמתבושש בשיגור טילים על תל אביב. אפסים.

18.5
סליחה על השאלה.
על איזה חומות שומר "שומר החומות״?

או־חנה
אתה שר ביטחון פנים־משטרה הכי מזורגג שהיה בארץ מאז 1948. הלוואי שהמפכ"ל יפתח עליך כמו שאתה פותח עליו.

אמיר אוחנה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אמיר אוחנה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

19.5
הנה זה בא.
מצפון נפתחה עוד רעה. אל תיפול רוחכם. "שומר החומות" יצא בדהרה על סוסו מהדרום לצפון. הוא ישבור, יכה, יפציץ, יחסל, ינתץ את האויב האכזר בעזרת השם. קראו תהילים נגד טילים.

20.5
סליחה.
לא ראיתי את תחילת החדשות ב־20:00. הודיעו מי ניצח ב"שומר החממות"?

צל"ש.
"ארץ נהדרת" מחיה נפשות מדוכאות.

ארץ נהדרת (צילום: ללא)
ארץ נהדרת (צילום: ללא)

21.5
אנחנו על המפה (זמנית).

שיירות של סחורות ומזון נכנסות לעזה, מיליוני הדולרים גם.

החמאס בטירוף לבנות רבי קומות ומנהרות ולהגדיל את מלאי הרקטות לקראת הסיבוב הבא.

החקלאים בחוטף עזה עובדים בטירוף על השטחים החקלאיים כדי שיהיה מה לשרוף ב"מלחמה הבאה".

גיבורי אולפני הטלוויזיה: אלופי מיל', תתי מיל', מפכ"לי מיל', ראשי שב"כ מיל', ראשי אגפים במוסד מיל', פלצני אקדמיה, פרשנים לכל דבר, כל הגיבורים העייפים שבילו 10 ימים במרוץ מטורף מאולפן לאולפן, מראיון לראיון, כולם ממלאים מצברים לקראת הסיבוב הבא.

המלחמה הבאה תפרוץ חודש לפני שיפוג התוקף של מלאי הטילים האדיר. מלחמת "החזית בתזזית" תהיה מכרעת לא פחות ממלחמות "שומר החומות", "צוק איתן", "נהרות של דם", "נשמות השטן" ושאר המלחמות ההרואיות שבהן הכנו, ניתצנו, חיסלנו, הבערנו, השמדנו את האויב הערבי.

בעזרת השם נילחם ונצליח עד שנמגר את אחרון אויבינו. 