השבוע התאספו אישי ציבור וחבריו של יו"ר מוסד ביאליק, מיסודה של ההסתדרות הציונית העולמית, אהרון ידלין, לחגוג לו את יום הולדתו ה-95 ובנוסף 30 שנות כהונה כיו"ר מוסד ביאליק בקיבוץ חצרים. בין האורחים הרבים שהגיעו  - יו"ר ההסתדרות הציונית יעקב חגואל, שבירך את ידלין על תרומתו לתקומת עם ישראל ופעולותיו למיצוב מוסד ביאליק; יו"ר הסוכנות היהודית בוז'י הרצוג, שהתרפק על זיכרונות מן העבר עם בכיר מפלגת העבודה לשעבר ידלין; יו"ר מפלגת העבודה מירב מיכאלי; שר החקלאות אלון שוסטר ועוד רבים וטובים, שהגיעו לחגוג את האירוע לידלין, שהיה מבכירי מפלגת העבודה לשעבר ושר חינוך בממשלתו של רבין. 

עוד נכחו באירוע בנו של ידלין, עמוס ילדין, ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי לשעבר, ונכדתו רותם ידלין, יו"ר המועצה האזורית גזר, והוכיחו כי מנהיגות היא תכונה שעוברת במשפחה. 

במהלך האירוע הופיעה הזמרת חגית יאסו, שריגשה את המוזמנים כאשר שרה עם חתן השמחה את השיר "שתישאר צעיר לנצח", ובשיאו של הערב קיבל ידלין מתנה כאות הוקרה מההסתדרות הציונית העולמית - מפתח למוסד ביאליק. 

מתוך האירוע לכבוד ידלין (צילום: שלומי אמסלם)
מתוך האירוע לכבוד ידלין (צילום: שלומי אמסלם)

"אנחנו מברכים על ההזדמנות לחגוג את האירוע הזה לאהרן ידלין, שפתח למוסד ביאליק דלתות רבות,  סלל נתיבים חדשים ופתח אפיקים חדשים של חזון ומעש למוסד. ומאחלים לו בהזדמנות זו יום הולדת שמח", מסרה הגב' גוסטי יהושע-ברוורמן, יוזמת האירוע וחברת הנהלת ההסתדרות הציונית העולמית.

במלאות שנה לפטירתו של חיים נחמן ביאליק, הקימה הנהלת ההסתדרות הציונית העולמית מוסד של קבע לטיפוח הספרות והמחקר העבריים, וקראו לו 'מוסד ביאליק' על שמו של המשורר הנודע. בתור מוסד לאומי ציבורי נדרש מוסד ביאליק בעיקר למפעלים ספרותיים ומדעיים שיש עמם חיזוק יסודות של התרבות העברית, וערכם ערך קיים - נכסי צאן ברזל לדורות.