חקירה בינלאומית נוספת: מועצת זכויות האדם שלהאו"ם החליטה הערב (חמישי) לפתוח בחקירה בנושא הפשעים שבוצעו במהלך מבצע 11 ימי הלחימה במבצע "שומר החומות", בין ישראל לארגון הטרור חמאס ברצועת עזה.

24 מדינות תמכו בהצעה שהעלה ארגון שיתוף הפעולה האיסלאמי (IOC) והמשלחת הפלסטינית לאו"ם, מול תשע מדינות שהביעו את התנגדותן, ו-14 מדינות שנמנעו. 

כזכור, במבצע הצבאי שהסתיים ביום שישי שעבר, נהרגו למעלה מ-260 אנשים ברצועת עזה, מהם כ-200 מחבלים לפי צה"ל. כמו כן, משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי נהרגו 66 ילדים בתקיפות חיל האוויר. כמו כן, במקביל, תשעה ישראלים נהרגו בסבב הלחימה הנוכחי, בהם ילד בן חמש וחייל אחד, עובדת זרה אחת מהודו ושני עובדים זרים מתאילנד.

שגריר ישראל לארה"ב ולאו"ם, גלעד ארדן, הגיב בחריפות על החלטת מועצת זכויות האדם בג'נבה, ואמר כי "ההחלטה האנטישמית שקיבלה מועצת זכויות האדם  בג'נבה היא מבישה ובזויה, המונעת משנאה ועיוות מוסרי. היא התקבלה על ידי רוב המורכב ממדינות שבחלקן המשטרים האכזריים בעולם".

עוד הוסיף כי "במקום לעסוק בהפרות זכויות אדם אמיתיות ברחבי העולם, כמו בסוריה ואיראן, המועצה בוחרת שוב ושוב להתמקד בישראל. מאז הקמתה, המועצה קיימה 30 מושבים מיוחדים, מתוכם 9 התמקדו רק בישראל. ההתמקדות האובססיבית במדינה היהודית היחידה בעולם מוכיחה כי המועצה פועלת משיקולים פוליטיים ואנטישמיים ומתוך הטייה ברורה נגד ישראל".

"ישראל דוחה לחלוטין את ההחלטה האנטישמית שהתקבלה ומודה לכל המדינות שעמדו לצד ישראל והתנגדו לה. כל מי שדואג לזכויות הפלסטינים בעזה, חייב להפסיק להשוות בין ישראל לחמאס ולהתמקד בהשלכות הנוראיות שחמאס מביא על ישראלים ופלסטינים כאחד", אמר בסוף דבריו.

גלעד ארדן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
גלעד ארדן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב ברוח דומה: "ההחלטה המבישה היא דוגמה נוספת לאובססיה של מועצת זכויות האדם נגד ישראל. פעם נוספת, רוב מוחלט של המועצה מלבין את ארגון הטרור הרצחני אשר מכוון לפגוע באזרחים ישראליים והופך את אזרחי עזה למגן אנושי".

בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)
בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)

שר הביטחון, בני גנץ, הגיב גם הוא לדברים: "החלטת מועצת זכויות האדם של האו"ם שומטת כל לגיטימציה להמשך קיומה. מעולם לא היה צבא שניהל מבצע כל כך מורכב עם פגיעה כה מינימלית בבלתי מעורבים מול אויב שהפך את הבתים, המרפאות ורחובות עזה - לזירת לחימה".

הוא הוסיף כי "אין כל ספק- ראשי החמאס הם פושעי מלחמה נתעבים, וכל מדינה שוחרת שלום צריכה לדאוג לשים את ידייה על ראשי החמאס שידיהם מגואלות בדם. צה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם- וימשיך לבצע את משימתו להגן על אזרחי ישראל תוך גיבוי מלא".

ממשרד החוץ נמסר: "ישראל דוחה בשאט נפש את ההחלטה שאומצה היום ע״י המועצה לזכויות אדם, גוף צבוע בעל רוב אנטי ישראלי מובנה.
ההחלטה אינה כוללת כל התייחסות לארגון הטרור חמאס והמתעלמת לחלוטין מירי של 4300 טילים  אזרחי ישראל והיא כתם מוסרי על הקהילה הבינלאומית והאו"ם. צה"ל פועל על פי הדין הבינלאומי בהגנה על אזרחי מדינת ישראל מפני ההתקפות חסרות האבחנה של החמאס. ארגון הטרור חמאס מבצע פשע מלחמה כפול כאשר הוא יורה מתוך אוכלוסייה אזרחית בתוך עזה על עבר אזרחי ישראל. ההחלטה של המועצה לזכויות אדם מתעלמת מכך לחלוטין.

"מטרתה האמיתית של ועדת בדיקה היא הלבנת פשעי ארגון הטרור חמאס והפללת ישראל על פעילותה להגנה על אזרחיה. ישראל לא תשתף פעולה עם חקירה שכזו ותמשיך להגן על עצמה מפני גופים מוטים פוליטית המנסים לפגוע בלגיטימציה של פעילות חוקית ומוצדקת. ישראל מודה למדינות במועצת זכויות אדם שלא תמכו בהחלטה שערורייתית זו".

כזכור, מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, אמר לפני יומיים בעת שביקר בישראל על רקע המצב המתוח במזרח התיכון כי "אנחנו עובדים קרוב מאוד עם נתניהו, ועזר להשיג את הפסקת האש ואנחנו חייבים לשמר אותה. מאחורי כל מספר יש משפחה, אנחנו חייבים לשמור על החיים, הן בצד הישראלי והן בצד הפלסטיני, ארה"ב תומכת בזכות של ישראל להגן על עצמה מירי רקטות לעבר אוכלוסייה אזרחית". 

"אנחנו מאמינים שצריך להתבסס על הפסקת האש. מאחורי כל מספר יש בן אדם - חבר טוב, בת, אבא ובן. הנשיא ביידן הבהיר במהלך העימות כי ארה"ב תומכת לגמרי בזכותה של ישראל להגן על עצמה אל מול המתקפות והירי של חאמס. המחויבות הזו עמוקה, ביידן הוא אחד מהתומכים הגדולים ביותר של ישראל", אמר.