לאחר כ־15 חודשים בתי הקולנוע נפתחו אתמול רשמית, וניחוחות הפופקורן כבשו מחדש את האולמות. לא כל הכרטיסים נמכרו אתמול, אבל ברשתות מעריכים שחודשי הקיץ יהיו חמים במיוחד. 

על פי התקנות, שיהיו איתנו עד 1 ביוני, נפתחו אולמות “ירוקים”, לבעלי תו ירוק, ואולמות “סגולים”, במתכונת מגבלות התו סגול, שבהם הוגבלה הכניסה ל־50 צופים והם מיועדים בעיקר לילדים ובני נוער שאינם מחוסנים. בכל סוגי האולמות מחויבים הצופים לעטות מסיכה, למעט בעת אכילה או שתייה. “אנחנו צופים שבתחילת החודש התקנות ישתנו ויבוטל התו הירוק”, הבהירו בענף.

“התגעגענו לריח הפופקורן. מאוד מרגש לראות סרט בקולנוע”, סיפרה מיכל, שהגיעה ליס פלאנט בקניון איילון ברמת גן כדי לקנות כרטיסים לה ולבנה לסרט בשבת. “הבטחתי לו כמה פעמים שבקרוב אולמות הקולנוע ייפתחו, וזה לא קרה. אני לא רוצה לאכזב אותו שוב”, הסבירה.

בנימין אסולין ומאיה גליק נראו נרגשים כאשר התיישבו באולם לקראת הקרנת הסרט “טנט”. “אין תחליף לקולנוע. זו אווירה אחרת. כשיושבים בתוך האולם מתרכזים רק בסרט, ויש גם את חוויית היציאה”, הם הסבירו.

פתיחת בתי הקולנוע לא הייתה קלה. “מבין העובדים שהיו בחל”ת, חלק התייאשו והיו שיצאו לדרך חדשה. אנחנו כל הזמן מגייסים עובדים חדשים, ועדיין קיים מחסור”, סיפר עובד במתחם. רונן כהנא ואינסה סולמינק סיפרו שכבר בתחילת השבוע, כשהתבשרו על פתיחת בתי הקולנוע, מיהרו להזמין כרטיסים. “זו תחושה לגמרי אחרת לשבת באולם”, סיפרו.

גם במתחם קולנוע לב בדיזנגוף סנטר בתל אביב שררה התרגשות. “חששתי ששוב יקרה משהו וידחו את הפתיחה. בתי הקולנוע היו צריכים להיפתח לפני שבועיים, ואז החל מבצע שומר החומות. כל השבוע התכוננו לקראת הפתיחה ועקבנו אחרי החדשות שחוזרים לשגרה”, סיפרו העובדים במקום.

“בתי הקולנוע היו מהענפים שספגו את הפגיעה הקשה ביותר מפרוץ משבר הקורונה, אבל תמיד האמנו שהכל עוד יחזור”, הם הוסיפו. “פשוט לא חשבנו שזה ייקח כל כך הרבה זמן. רואים התרגשות בקהל. אנחנו מכבדים את המינויים שנרכשו לפני משבר הקורונה”.
מרגרט ומאי, שהגיעו מבת ים, המחישו את התחושות וסיכמו: “אנחנו כבר מחכות שיגיעו הסרטים הטובים בקיץ. התגעגענו לראות סרט בקולנוע. זו הרגשה אחרת, אין תחליף למסך הגדול”.