וואלה! תרבות נפגשו עם נינט רגע לפני הפסקת האש ורגע אחרי מטחים בלתי פוסקים ליישובי הדרום. "המשפחה שלי נורא לחוצה ואני כל הזמן מנסה להרגיע את מפלס החרדה", היא אומרת. "הרי אי אפשר לשנות את המצב אז מה שנשאר לנו לעשות זה שלא תיפול הרוח".

איך את מעבירה את הימים שלך פה?
"עד לפני כמה ימים, כשהכול התחיל, ביליתי את הבקרים שלי בחזרות לקראת ההופעות שהיו אמורות להיות לי. היית בהופעה שלי, נכון?".

ברור. זו הופעה שלא תשכחי כל חייך. נתפס לך הגב לפני ההופעה וכמעט לא עלית לבמה. נראה לי שקיבלת זריקה.
"אני לא אשכח את זה כל החיים שלי, אומיגאד. קיבלתי 17 זריקות בגב, הזמינו לי רופא, זה היה ממש על הגבול ה"אוקיי, אנחנו הולכים לבטל את ההופעה", אבל משהו בי לא נתן לי לוותר, כמו כל דבר בחיים שאני עושה. הייתי שם נפוחה מדמעות, כואבת כמו באמצע צירים. זה היה בלתי נסבל".

מתי את כותבת שירים? בקרים? לילות? יש לך מועדים מסוימים שבהם את מתפנה לזה? או שלאו דווקא?
"לאו דווקא. בזמן של יצירה אני ממש קמה בבוקר ואני מתחילה לעבוד. אני מכוונת לזה. בזמן הקורונה ממש ניצלתי את זה וכל יום קמתי, התאמנתי בגיטרה וישר התחלתי לכתוב. כתבתי מלא - עברית, אנגלית, הכול. ככה גם בא לי השיר 'שלא תיפול הרוח'. לי באופן אישי תקופת הקורונה וההתנתקות עשו טוב. בסופו של דבר זה עניין של מה אתה לוקח מכל סיטואציה ואיך אתה מתעל את זה לחיים שלך ומה אתה בוחר לעשות עם זה".

"אני ממש מקפידה לעבוד בלעשות את החיים שלי טובים יותר, ולא רק את שלי. דרך זה שהחיים שלי יהיו יותר טובים גם החיים של הסובבים שלי יהיו יותר טובים כי ההשפעה תהיה אחרת. בסופו של דבר כולנו צינורות, באמת, ואנחנו משפיעים איכשהו על העולם כל הזמן. ועכשיו כשאני רואה את ההסתה זה מטריף אותי. אנשים שבוחרים לקחת את הכוח הזה ולהפיץ שנאה זה נורא. אני לא מבינה. כל כך הרבה כוח יש לכם, לא תעשו משהו טוב?".

תסכימי איתי אם אגיד שמבחינה מוזיקלית את עושה מה בראש שלך אבל בכל השאר את כן מנסה להגיע בכל זאת למיינסטרים? למשל, ההחלטה להשתתף העונה כשופטת ב"הכוכב הבא" או בחירת תפקידים בסדרות גדולות?
"ממש לא אסכים איתך. קודם כל, אני לא בוחרת תפקידים לפי הגודל, זה ממש לא קובע במקרה הזה. אני קוראת את התסריט קודם ואז צריכה להתחבר. לא אכפת לי מצליח או לא מצליח, גדול או קטן. ב'זגורי' למשל בחרתי לעשות תפקיד משני. הוצע לי לגלם את אבישג וחשבתי שליזי יותר מתאימה לי".

ומה בנוגע ל"כוכב הבא"?
"באתי לעשות את העונה הזו ממקום אחר לגמרי. להיפך, זה שידעתי שזה הולך להיות משהו מאוד גדול זה היה בטבלה של ה'לא ללכת על זה'. כל שנה פונים אלי מהרבה תוכניות ואני תמיד מסרבת. זה יישמע לך תלוש או מוזר, אבל מבחינתי לחזור ל'כוכב הבא' זה כדי לרפא את המקום הזה אצלי. לחזור לזירת הקרב ולרפא את הטראומה. ממש ככה".

טראומה? עד כדי כך?
"כן, ברור. ברור. אני לא ידעתי שאני טראומטית עד שעברתי ללוס אנג'לס".

כשאני מסתכל על אותה נערה ב"כוכב נולד", חיילת בת 19-20, אני רואה נערה בטראומה?
"לא, הטראומה היא כל מה שבא בעקבות. שמע, האמת שלא דיברתי על זה כל כך מאז. זה היה רק ביני לבין עצמי לפתור את המקום הזה. אבל כן, הדברים שאני עברתי בעקבות 'כוכב נולד', ילדה בת 19 שמצליחה ככה בן רגע. זו גם הייתה הצלחה שאי אפשר היה להסביר בשום קנה מידה. זו גם הייתה העונה הראשונה אז אף אחד לא ידע את הגודל של זה, את הטירוף".

אז ה"בן לילה" גרם לך לטלטלה כזו?
"בעקבות כל מה שעברתי בשנים הראשונות הבנתי מה אני לא רוצה לעשות, ואז בעצם התחילה הדרך החדשה שלי שממשיכה עד היום. עברתי הרבה שיט, וחזרתי למקום הזה כדי לרפא".

כמו שפסיכולוגים מייעצים לנפגעי טראומה - לחזור למקום הטראומה.
"אבל זה ממש נכון. היה בי משהו השנה שהיה מוכן נפשית להתמודד עם הרפלקציה שזה הולך לעשות לי, כי עד אותו רגע זה בכלל לא היה משהו שחשבתי עליו. בהתחלה כשפנו אליי אמרתי שאני לא מתקרבת לשם. אבל אני חושבת שהמרחק והזמן שנתתי לעצמי לריפוי - וזה היה ריפוי - איפשר לי לבוא ולסגור את המעגל הזה אחת ולתמיד ולהמשיך הלאה".

אבל באים לאודישנים חבר'ה צעירים שיכולים לחטוף את אותו הלם כמוך.
"זה היה חלק מהסיבה שבגללה הסכמתי לבוא - לתת את האינפוט שלי איך להתמודד עם הדבר הזה וגם לכוון תוך כדי. בסופו של דבר יש שם בני אדם עם לב. אני באתי לתת את מה שאני יכולה לתת במסגרת היכולות שניתנות לי. כל אחד מהשופטים בא עם האג'נדה שלו. אני לא יכולה לדבר בשם אחרים, אני יודעת למה אני שם. ושלא תטעה, אני נותנת הרבה אדומים, אגב".

וואלה?
"כי אצלי אין דבר כזה חצי. או שאני עושה את זה לגמרי או שאני לא נכנסת בכלל לזה. הלב שלי כמובן יוצא אליהם אבל אני לא יכולה להשלות אותם. בכל מקרה, יש הרבה מוכשרים העונה. ובגלל שזה כבר לא לאירוויזיון, מגיעים מוזיקאים מגוונים מאוד, יוצרים שבאים ושרים את השירים שלהם. זה היה חסר בעונות הקודמות".

לריאיון המלא עם נינט בפודקאסט באתר וואלה: https://e.walla.co.il/item/3437950