מפלגת "יש עתיד"  בראשות יאיר לפיד ומפלגת "העבודה" בראשותה של מרב מיכאלי הודיעו היום (שישי) כי הן הגיעו להסכם קואליציוני על עיקרי קווי היסוד. בין היתר הסכימו ראשי המפלגות כי מיכאלי תמונה לחברה בוועדה למינוי שופטים, וכי מפלגתה תקבל את תיקי התחבורה, ביטחון הפנים והתפוצות.

בנוסף הסכימו השתיים כי "העבודה" תקבל את ראשות ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, וכי יהיו לה שני נציגים בקבינט המדיני-בטחוני. כמו כן הוחלט כי במשרד התפוצות שבראשות המפלגה יוקם אגף ליהדות מתחדשת.

במסגרת המשא ומתן הגיעו הצוותים להסכמה על עיקרי קווי היסוד של הממשלה, כמו גם על שורה של פתרונות כלכליים-חברתיים. בין היתר הסכימו הצדדים כי: הממשלה תפעל להגברת הביטחון האישי של כלל האזרחיות והאזרחים, תחזק את המשטרה ותוסיף לה תקני כוח אדם ותקים יחידות למיגור הפשיעה במרחב הכפרי ובחברה הערבית. 

עוד הוסכם, כי יקודמו פתרונות חדשניים להתמודדות עם פקקי הענק הפוגעים באזרחי המדינה ובמשק הישראלי. פתרונות אלו ייתנו דגש לתחבורה מודרנית ונקיה תוך שיפור והשקעות בתחבורה השיתופית והציבורית. 

כמו כן הוסכם כי הממשלה תקים יחידות ייעודיות לטיפול בעבירות מין במשטרה, בפרקליטות ובבתי המשפט ותיישם במלואו את דו"ח ברלינר להגנה על נפגעות ונפגעים.  בנוסף תיישם הממשלה במלואן את מסקנות הוועדה הבין משרדית למניעה וטיפול בתופעת האלימות נגד נשים ואלימות במשפחה ובכלל. מלבד כל הנ"ל הושגו הסכמות בנושאי דת ומדינה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם סרטון בתגובה להסכם הקואליציוני בין העבודה ליש עתיד בו אמר: "אזעקת אמת - שתפו. עשינו ויתורים גדולים כדי להגיע להסכם עם בנט ושקד אבל הם מסרבים לחתום וממשיכים לרוץ לממשלת שמאל מסוכנת". לאחר מכן פנה לנפתלי בנט ואיילת שקד מימינה ואמר להם: "הבטחתם לא ללכת עם השמאל ולא ללכת עם לפיד. יש לכם זמן להתעשת - תתעשתו!".

יו"ר סיעת הליכוד חבר הכנסת מיקי זוהר גם התייחס להסכם ואמר: "די לעיין בהסכם הקואליציוני בין מפלגות השמאל - העבודה ויש עתיד ובסיכומים ביניהם על הוועדה למינוי שופטים כדי להבין את התמונה הברורה: הרפורמה הנדרשת במערכת המשפט לעולם לא תצא לפועל בממשלה שכזאת אלא בדיוק ההפך: הנצחתה של ההגמוניה השלטת תימשך. בנט וסער, עדיין לא מאוחר. חזרו הביתה לימין ונוכל להוציא לפועל את הרפורמה שהתחייבתם לבוחרים שלכם".

בתוך כך יצא יו"ר ימינה נפתלי בנט לתומכים שהריעו לו סמוך לביתו שברעננה וביקשו ש"יושיע אותם". בנט נטל את המגפון מאחד מתומכיו ואמר להם: "אנחנו נעשה מה שטוב לישראל".