ראש שירותי המודיעין הכללי של מצרים, עבאס קאמל, צפוי לבקר ברצועת עזה בימים הקרובים כחלק מהמאמצים המתמשכים של קהיר לשמר את הפסקת האש בין ישראל לחמאס שנחתמה בתום מבצע "שומר החומות", כך מסרו היום (שבת) גורמים מצריים. מקורות פלסטיניים הוסיפו כי מצרים מבקשת כי השניים יחתמו על הסכם הפסקת אש לטווח ארוך שיכלול את שיקום רצועת עזה והסכם חילופי שבויים בין ישראל לחמאס.
 
קאמל צפוי להגיע לישראל מחר לשיחות בנושא הפסקת האש. הוא עשוי להיפגש עם מספר בכירים בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש המל"ל מאיר בן שבת ובכירים נוספים במערכת הביטחון. בנוסף לכך, ראש שירותי המודיעין הכללי המצרי צפוי לבקר גם ברמאללה ולאחר מכן גם בעזה.

מקורות פלסטיניים מדווחים כי במהלך ביקורו, הוא צפוי לקיים שיחות עם אבו מאזן ובכירי הרשות הפלסטינית בנוגע ליוזמת מצרים לתרום כסף לשיקום רצועת עזה, כפי שהודיע עוד קודם נשיא מצרים עבד אל פתאח א-סיסי, שהתחייב לתרום 500 מיליון דולר.

בתוך כך, שר החוץ גבי אשכנזי ימריא במקביל לקהיר לשיחות בנושא הישראלי-פלסטיני. אשכנזי צפוי להפגש עם עמיתו המצרי סאמח שוכרי. זה יהיה הביקור הראשון של שר חוץ ישראלי בקהיר מאז שנת 2008. בכיר ישראלי אמר כי המצרים מעוניינים לקדם מהלך שיכלול שיקום עזה, חידוש המו"מ בין ישראל לרשות הפלסטינית וקידום השיחות על פתרון לסוגיית השבויים והנעדרים.

עבד אל פתאח א-סיסי (צילום: רויטרס)
עבד אל פתאח א-סיסי (צילום: רויטרס)


ביום שישי הגיעו אנשי מודיעין מצריים לרצועת עזה דרך מעבר גבול ארז לשיחות נוספות עם מנהיגי חמאס ופלגים פלסטינים אחרים על דרכים לקידום הפסקת האש. זה היה הביקור השלישי מסוגו ברצועת עזה על ידי גורמי הביון המצריים מאז תום הלחימה ובראש משלחת הביטחון המצרית עמד הגנרל אחמד עבד אל חאלק, בעל התיק הפלסטיני בגא"י. המקורות טענו כי המשלחת העבירה מסר מישראל לחמאס "להפסיק להתגרות בבכירים ישראלים".

המצרים גם הזמינו את מנהיגי הפלגים הפלסטינים לקהיר לשיחות הקשורות להפסקת האש ולשיקום רצועת עזה. על פי המקורות, מצרים הודיעה לחמאס כי ישראל מתעקשת לקשר בין המאמצים לשקם מחדש את רצועת עזה להסכם חילופי שבויים.

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" דיווח כי המצרים הודיעו לחמאס על כוונת ישראל להסיר חלק מהמגבלות שהוטלו לאחרונה על רצועת עזה. היא טענה כי הצעדים הישראליים יכללו פתיחה מחודשת של כל מעברי הגבול עם רצועת עזה, שיאפשרו כניסת דלק לתחנת הכוח וחידוש המסירה של מענקי המזומנים הקטאריים למובלעת החוף של חמאס.