נכנסים להילוך גבוה: בעקבות ההחלטה הדרמטית לערוך משפט חוזר לרומן זדורוב, שהורשע ברצח הנערה תאיר ראדה, צפוי להיערך מחר דיון בבקשתו של פרקליטו לקבל עדות מוקדמת של אולה קרבצ'נקו, שנחקרה בעבר בחשד למעורבות ברצח.סנגורו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי, ביקש לזמן את קרבצ'נקו לתת עדות בבית המשפט המחוזי בנצרת ובמקביל למנוע את יציאתה מהארץ. גם זדורוב עצמו צפוי להתייצב בדיון הטעון.

מנגד, הפרקליטות מתנגדת לבקשותיו של הלוי, כולל זימונה של קרבצ'נקו לעדות מוקדמת, הליך שהסנגור טוען כי "יוכיח לכולם שהיא הרוצחת". בהתנגדותה לבקשת הלוי נטען על ידי הפרקליטות כי "אין מקור ישיר המפליל את א"ק (קרבצ'נקו) במעורבות בביצוע רצח המנוחה.

כפי שצוין, עיון בחומר החקירה מעלה כי כאשר א"ק נשאלה על כך במסגרת חקירותיה המשטרתיות – היא הכחישה באופן גורף כי הייתה מעורבת בביצוע הרצח. אף כאשר שהתה בבית החולים, בעודה מתמודדת עם מחלת הנפש שבה לקתה, כאשר היא סיפרה לצוות הרפואי על תחושותיה – א"ק לא הודתה בביצוע המעשים".

עוד נטען כי "אף שגורמים רבים תושאלו לאחר ביצוע הרצח בנוגע לדמות חשודה ששהתה בבית הספר, אף אחד מהם לא מסר תיאור התואם את המראה המתואר של א"ק (בת המחופשת לבן שחובשת פאה לראשה)". הפרקליטות גם סירבה לבקשתו של הלוי להוציא צו עיכוב יציאה מהארץ נגד קרבצ'נקו בטענה כי "אין כל בסיס חוקי להוצאת צו עיכוב יציאה כאמור ולפגיעה כזו בחירותה".

כזכור, לפני כשבועיים שופט העליון הפורש חנן מלצר נעתר לבקשתו של זדורוב, והורה לערוך לו משפט חוזר בעקבות מידע חדש שהתקבל בפרשה.

השופט מלצר טען כי הצורך במשפט החוזר "נעוץ בבירור מחודש בסבך הראיות בתיק זה". הוא הוסיף כי אין להגביל מראש את היקף המשפט החוזר, וציין כי על הצדדים להתמקד בסוגיות הבאות: העקבות הזרות בזירת הרצח, נזילת דם על גבי עקבת הנעל שהתגלתה, וכתם הדם שנתגלה בתא השלישי בשירותי בית הספר בקצרין, שבו נמצאה גופתה של ראדה.

עורכי הדין דניאל חקלאי ותומר שוורץ מסרו בשם קרבצ'נקו: "מובן שנתייצב לדיון. כפי שהבהיר המשנה בדימוס לנשיאת בית המשפט העליון, כבוד השופט מלצר, במסגרת החלטתו להעניק משפט חוזר למר זדורוב, הראיות נגד אולה קלושות. בית המשפט העליון קבע שלא ניתן לייחס משקל של ממש לגרסת הכזב של א"ח נגד אולה.  בית המשפט העליון אף הציע לצדדים במזפט החוזר להתמקד בנושאים ספציפיים שאינם קשורים באופן ישיר באולה. מובן שנטען את הדברים בבית המשפט.