"למרות שאני עסוק בימים אלו לשלוח את החבורה הזאת לאופוזיציה, היה לי חשוב לבוא הנה ולומר לכם כי 'אני צאצא הישיר של השל"ה הקדוש ומפר את מצוותו לא לקנא באיש. ומקנא בכם'.  אתם הפעילים והמתנדבים שפעלתם בימי הקורונה, נגעתם באנשים ועזרתם להם. עם ישראל אוהב אתכם, ותבורכו", כך אמר יאיר לפיד בשבוע שעבר, למאות המתנדבים והמתנדבות, בציבור החרדי בטקס חגיגי, באודיטוריום של כנסת ישראל.

יאיר לפיד ומירב מיכאלי הוזמנו לטקס כאורחי כבוד, של  ח"כ משה גפני. יאיר לפיד ומירב מיכאלי בלטו מאוד בקהל, לא עקב מלבושם השחור הזהה, לשאר המשתתפים. אלא, עצם נוכחותם של אנשי השמאל רודפי הציבור החרדי בטקס חרדי על אות סיום מבצע הקורונה, עבור מתנדבים חרדים, שעזרו ונתנו כתף בימי הקורונה, הוא אצבע בעין עבורם ועבור כל החרדים שהיו בימי הקורונה על אש ההסתה והשנאה בשיח הישראלי.

רבים מהמגזר החרדי הביאו תמיהה ובלבול - הייתכן כי באירוע חרדי המיועד למתנדבים החרדים, אורחי הכבוד הם דווקא ראשי גוש השינוי, יאיר לפיד ומירב מיכאלי. נכון לרגע כתיבת שורות אלו, נפתלי בנט ויאיר לפיד יקימו ככל הנראה את ממשלת השינוי ללא הימין וללא החרדים. עם זאת, כלל לא בטוח כי החרדים, או במצער לפחות חלקים מהם, לא ייקחו בממשלה שכזו חלק פעיל, וזאת בתנאי כי, רק בהמשך הזמן, ולאחר שקיעת אור הזרקורים. 

בפעם האחרונה שיאיר לפיד הודיע לציבור החרדי, "כי סיים לקבל מהם הוראות", היה זה דווקא  בזירת אגרוף מילולית, בין שר האוצר דאז יאיר לפיד, לבין ח"כים מהמפלגות החרדיות. בפתיחתה של מושב הקיץ בשנת 2013, כאשר היה זה בנאום תוקפני מעל דוכן הכנסת, כאשר "זקני הכנסת", אמרו כי לא זכרו דיון שכזה סוער, עוקצני וציני כלפי הציבור החרדי.

הפעם, אותו יאיר לפיד, הוזמן לומר זאת לציבור החרדי, כאשר הוא עומד על הפודיום ומטיח בחוצפתו מול פרצופם של מאות מתנדבים חרדים "כי כעת הוא עסוק בלשלוח את החבורה הזאת לאופוזיציה", ומביט בנציגים החרדים היושבים בשולחן הכבוד. 

ההזיה הזאת מתבצעת, כאשר בחדר ממול, התכנסה לה הוועדה המסדרת, לדון בחוק "להקמת ועדת חקירה ממלכתית", וחברי הכנסת החרדים, התנגדו והתנצחו כנגד מפלגתו של אורח הכבוד, יאיר לפיד, וכנגד, כל ראשי גוש השינוי. הנציגים החרדים הובילו אז קו תקיף של התנגדות, והצביעו נגד הצעת החוק של יאיר לפיד, להקמת "ועדת חקירה ממלכתית" לאסון מירון. 

מיד לאחר הפארסה הזו, הזדרז והוציא באומץ רב, ח"כ משה גפני מכתב דרישה מראש הממשלה להקים חקירה ממלכתית בראשות שופט, לאסון מירון, וזאת בניגוד לדעת חלק מחבריו.

מבולבלים?
גם אנחנו..

רבים מהציבור ראו בהתנהלות המוזרה הזו יריקה בפרצופם של משפחות הנספים, כאשר מחד, הם עומדים נבוכים ומבכים על מות יקיריהם. ומאידך חברי הכנסת אינם רוצים לדעת מה קרה במירון. ומי יערוב על כך, שחלילה אסונות מסוג זה לא יישנו בעתיד.

בכיר מהמפלגות החרדיות אמר לי השבוע כי "התמונות הסותרות שהיו השבוע בכנסת, כאשר מן הצד האחד יו"ר גוש השינוי, ח"כ יאיר לפיד ומירב מיכאלי, העוסקים בימים אלו, להחליף את החרדים בממשלה, הם אורחי הכבוד לאלפי מתנדבים חרדים וחרדיות, הינו רק הפרומו לוויכוח הפנים חרדי, אם לבסוף אכן תוקם ממשלת השינוי. הוויכוח בשאלה - האם המפלגות החרדיות ייקחו בממשלה זו חלק פעיל, או יעדיפו להמשיך לשמור אמונים לנתניהו, גם במחיר של הקפאת תקציבי עולם הישיבות ותלמודי התורה?

הכותב הוא סניגור פלילי ופרשן פוליטי