משבר הפסיכולוגים החינוכיים בשירות הציבורי נמשך והעיצומים עליהם הכריזו בוועדות ההשמה לחינוך המיוחד נכנסו הבוקר (ראשון) לשבוע השלישי. כזכור, חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות המח"ר הכריזה על עיצומים של הפסיכולוגים החינוכיים ב-11.5 במחאה על עלייה בעומסי העבודה בעקבות התיקון בחוק המיוחד – שאינה מתוגמלת ופוגעת בעבודה השוטפת של הפסיכולוגים עם ילדים, הורים וצוותי חינוך. 

בשעות אחר הצהרים קיימו הפסיכולוגים החינוכיים הפגנה מול קרית הממשלה בתל אביב לקראת הדיון שיתקיים מחר בבית הדין לעבודה, בדרישת הממשלה להוציא לפסיכולוגים צווי מניעה שיחייבו אותם לשוב לוועדות ההשמה. הנפגעים מהעיצומים הם הילדים הממתינים לדיון בוועדות – שיקבע את זכאותם לשירותי חינוך מיוחדים ויאפשר להם וודאות לגבי המענים שיקבלו בשנת הלימודים הבאה.

"עומס העבודה בוועדות שהוכפל בעקבות התיקון לחוק החינוך המיוחד מתווסף לעומס עבודה קיצוני שנוצר כתוצאה מההשלכות הנפשיות של משבר הקורונה והצורך במענים מיידיים לילדים, הורים וצוותים חינוכיים". הסבירה ד"ר נעם יצחקי, המשמשת פסיכולוגית חינוכית ומובילת מטה המאבק של פורום הארגונים למען הפסיכולוגיה הציבורית. "כל זאת על רקע של תת איוש קיצוני במקצוע בשל תנאי שכר עלובים של הפסיכולוגים בשירות הציבורי. בהפגנה אנחנו מעבירים את המסר 'הגיעו מים עד נפש' - אנחנו רוצים לסייע ולטפל בילדים, הורים וצוותי חינוך, אבל לא נתפשר על התנאים שיאפשרו לנו לעשות זאת", אמרה.

הפגנת הפסיכולוגים החינוכיים  (צילום: יחיאל אסולין)
הפגנת הפסיכולוגים החינוכיים (צילום: יחיאל אסולין)

 
עוד הוסיפה יצחקי: "אנחנו מאמינים שבטווח הארוך אנחנו נלחמים על שירות טוב יותר. עומסי העבודה ומדיניות השכר הם שפוגעים בילדים ולא העיצומים. אנחנו קוראים למקבלי ההחלטות להבין שללא מהפך בתנאי ההעסקה שלנו בקרוב לא תהיה בישראל פסיכולוגיה ציבורית".