טקס הענקת תוארי דוקטור לשם כבוד תשפ"א, התקיים היום (ראשון) באוניברסיטת בר-אילן, שהעניקה את התואר לאנשים ולארגונים בעלי השפעה בתחומי החברה, התרבות, המדע, הפילנתרופיה והביטחון בישראל ובחו"ל. בין מקבלי התואר, ראש המוסד היוצא, יוסי כהן.

עם קבלת תואר הכבוד, נאם ראש המוסד היוצא ואמר: "הרכב מקבלי התואר מסמל את הגיוון הנפלא המאפיין את החברה הישראלית, מחוזקת על ידי ידידיה בחו"ל". 

"ישראל צריכה לוחמים עזי נפש אבל גם מדענים ומהנדסים בעלי שיעור קומה והיסטוריונים ופילוסופים וחוקרי מקרא ותלמוד, רופאים ואחיות ופסיכולוגים ועוד רבים וטובים מכל תחומי הידע והמחקר. כל התחומים חשובים. לא רק כדי שיהיו לנו חיים במדינת ישראל, אלא כדי שיהיו אלה חיים עמוקים, עשירים ובעלי משמעות", הוסיף. 

טקס הענקת תארי דוקטור לשם כבוד, אוניברסיטת בר אילן (צילום: שלומי אמסלם)
טקס הענקת תארי דוקטור לשם כבוד, אוניברסיטת בר אילן (צילום: שלומי אמסלם)

בנאומו התייחס למבצע "שומר החומות" שהסתכם בהפסקת אש לפני כשבוע וחצי, והבהיר: "יש להגביר את הפעילות נגד המשטר האיראני, ולהילחם בו ובפעולותיו עד חורמה, עד שיבין שכל יציאה מהקווים תעלה לו בנזק עצום. ישראל צריכה להיות מדינה פתוחה, רב גונית ותוססת, המאפשרת לכל אזרחיה להתפתח, למצות את הפוטנציאל הטמון בהם, בשוויון הזדמנויות, תוך חתירה לצמצום פערים ובתחושת כבוד וערך עצמי, לכולם".

מקבלי התואר הנוספים: המנהל הרפואי הראשי של חברת מודרנה, ד"ר טל זקס, הברונית ברנדה הייל שהייתה נשיאת בית המשפט העליון בבריטניה, חתן פרס נובל בכימיה לשנת 2019 פרופ' מייקל סטנלי ויטינגהם, איש העסקים והפילנתרופ חיים טייב, המוזיקאי עידן רייכל, ארגון רבני צהר ומפיק הקולנוע ארתור כהן.