הכוח ממכר. יש אנשים אשר רודפים כוח ומחפשים שליטה. כאשר הם מגיעים לעמדת שררה, יש המשתמשים בכוח לטובתם. כל רשויות השלטון נועדו לשרת את העם ולא את יצר השלטון של העומדים בראשן. לכבד את החוק ולא לחלק כיבודים לעצמן. אצלנו יותר מדי גורמים ברשויות השלטון השונות משתמשים לרעה בכוח אשר לא אמור להיות בידם. הם עושים זאת לטובתם, לא לצורכי העם והמדינה. כאשר הם מפירים את החוק הם עוברים את הגבול.

לפני חצי יובל התרעתי, בתפקידי כראש לשכת עורכי הדין בשנים 1991־1999, נגד נגע אשר פשה בעיניי באותה עת במערכת המשפט. השופט אהרן ברק התמכר לתפיסתי לכוח הגלום במשרה וניצל אותו לרעה לצורך ביצוע מהפכה משפטית. הזהרתי באותה עת מפני הנזק הצפוי עקב כך שהמערכת המשפטית הפכה את עצמה למנכ"ל־על ומחוקק־על, תוך שיבוש המבנה הדמוקרטי של המדינה. הציבור טרם קלט זאת.

בספרי "הכוח ממכר" פירטתי את הנושאים שבהם יש לתקן את המצב המשפטי הקיים, ואילו תיקונים יש לבצע. זה תפקידם של המחוקקים.
במקום להתלהם כנגד בית המשפט העליון עליהם לעשות את עבודתם. זה יחזיר לחוק את מעמדו המחייב, ועל כל הרשויות יהיה להתיישר לפיו.
המהפכה המשפטית אשר בוצעה ביוזמת השופט ברק הייתה שלב במצעד האיוולת. היא בוצעה בניגוד לעקרונות יסוד של משטר דמוקרטי, ובחסותה מושלת בכיפה הפרשנות האישית של השופט, אשר מנוגדת לעתים ללשון החוק.

מדיניות ההכלה של ממשלת ישראל, אשר הביאה לאנרכיה פנימית ופשיעה נרחבת עד כדי אובדן משילות בחבלי ארץ נרחבים, אף היא שלב במצעד האיוולת. הפרות חוק וסדר יש למנוע בראשיתן, כאשר הן קטנות ונעשות במטרה לבחון היכן קו הגבול. בנוסף, מדיניות ההפרדה של ממשלת ישראל הצליחה לסכסך בין ימין לשמאל, בין דתיים לחילונים, בין מזרחים לאשכנזים. סכסכנות זו פוגעת בכוחנו. הוא מתבסס על אחדותנו. ממשלת ישראל הצליחה אפילו לחזק את חמאס מתוך מחשבה כי זה יחליש את אש"ף. זו הייתה מחשבה קצרת טווח שכן היא אינה יודעת מה לעשות עם חמאס ומה לעשות עם אש"ף.

אנו זקוקים, כאוויר לנשימה, לממשלה אשר תפסיק את מצעד האיוולת. לממשלה אשר תחזיר לחוק את מעמדו המחייב ולמדינה את המשילות ההכרחית. אנו זקוקים לממשלה אשר תדאג לבעיות של החברה ולא תתמקד רק בבעיות של חבריה. ראש הממשלה בנימין נתניהו יכול וצריך לשחרר אותנו מהנטל של המשך שלטונו, גם אם הדבר כרוך בקבלת חנינה מוקדמת על עבירות המיוחסות לו. תהליך הבירור הארכני חושף את הצביעות התקשורתית ואת הקשר הפסול בינה לבין המגמתיות של רשויות האכיפה. אי אפשר להתעלם גם מהעובדה שהדרך להמשך שלטונו של נתניהו כרוכה בבחירות חוזרות ונשנות שבהן סיכוייו להקמת ממשלה בראשותו כרוכים ב"קניית" קולותיהם של חברי כנסת על ידי מינויים פסולים לתפקידים מיותרים.

אם אנשי השב"כ אשר עברו עבירות חמורות פי כמה בפרשת אוטובוס 300 - קיבלו חנינה לפני משפט, אפשר לתת לנתניהו גם חנינה במהלך משפט. אם חשוב לו להמשיך להתגורר בבית בבלפור, הוא יוכל לשכור אותו מהממשלה לעוד כמה שנים. לראש הממשלה הבא ניתן יהיה למצוא משכן אחר. 

הכותב הוא מחבר הספר "הכוח ממכר", לשעבר ראש לשכת עורכי הדין.