בעקבות ההחלטה הדרמטית לערוך משפט חוזר לרומן זדורוב, שהורשע ברצח הנערה תאיר ראדה ז"ל, מתקיים היום (שני) דיון בבית המשפט המחוזי בנצרת בבקשתו של פרקליטו לעדות מוקדמת של אולה קרבצ'נקו, שנחקרה בעבר בחשד למעורבות ברצח.

קרבצ'נקו, המיוצגת על ידי עורכי הדין תומר שוורץ ודניאל חקלאי, לא התייצבה לדיון. זדורוב הובא לבית המשפט וכאשר נשאל לשלומו אמר ש"הכל בסדר", והוסיף שקשה לו לבטא במלים מה הרגיש כשהודיעו לו על משפט חוזר.

ראש ההרכב השופט אשר קולה, ציין כי על פי התכנון הדיונים במשפט החוזר של זדורוב יתחילו בחודש אוקטובר. נציג הפרקליטות אמר כי רק בעוד שבועיים יוחלט אם לקיים את הליך משפט החוזר, ואם יוחלט להגיש כתב אישום מתוקן. הוא הוסיף כי בימים אלה מוקם צוות פרקליטים שינהל את ההליך החדש, שכן כל המעורבים בתיק שנוהל לפני 15 שנה - כבר אינם במערכת. יצוין כי אם הפרקליטות תוותר על האפשרות לקיים משפט חוזר, זדורוב ישוחרר.

בפתח הדיון אמר עוה"ד הלוי: "אני רוצה שא"ק תיתן עדות מוקדמת, כי כרגע היא לא חשודה. אני טוען שאם יתנו לי לחקור אותה על כל הראיות שיש נגדה, אוכיח שהיא הרוצחת של תאיר ראדה. הפרקליטות מתכוונת להגיש שוב כתב אישום נגד זדורוב ובמצב כזה היא תיאלץ לא להגיש נגדו כתב אישום. אותו עו"ד ירום הלוי שטוען שזדורוב הוא חף מפשע, טוען שא"ק היא הרוצחת ולא אזוז מזה כי אני הצודק".

אולה קרבצ'נקו, א''ק, מתוך הראיון ב''חדשות 13'' (צילום: צילום מסך רשת 13)
אולה קרבצ'נקו, א''ק, מתוך הראיון ב''חדשות 13'' (צילום: צילום מסך רשת 13)

לאחר מכן התפתח ויכוח בין עו"ד הלוי לבין נציג הפרקליטות, עו"ד איתמר גלבפיש, לאחר שעו"ד הלוי טען כי "היא לא רק רצחה – היא רוצחת סדרתית". עו"ד גלבפיש התנגד וציין כי גם בבקשה עצמה נטען כי קרבצ'נקו רצחה את ראדה ז"ל, דקרה אדם אחר והביעה רצון לרצוח עוד. לאור ההתנגדות, צעק עו"ד הלוי על התובע: "אתם מגנים על רוצחת סדרתית".

בהמשך אמר עו"ד הלוי "אני יודע שבהחלטה על קיום המשפט החוזר הפוקוס הוא על רומן זדורוב, אבל חשוב לזכור שכבוד השופט מלצר לא התעמק בא"ק. א"ק נחקרה בחשד לרצח והתיק נגדה לא נסגר, אני חושב שהפרקליטות יודעת למה. א"ח וא"ק גרו בסמוך לבית הספר, שלוש דקות בריצה. היא למדה בבית הספר והכירה אותו. באותו יום היא הייתה בבית ובניגוד לא"ח אין לה אליבי".

הסנגור המשיך להסביר מדוע יש ראיות לכאורה נגד א"ק ויש לזמנה לעדות מוקדמת" א"ק סיפרה לשלושה אנשים שרצחה את תאיר. א"ח, א"ב וע"ג. היה אירוע נוסף שבו התכוונה לצאת מהבית על סכין וכפפות וא"ח עצר אותה. לאחר מכן היא דקרה אדם נוסף. כל זה הסתכם באישום על תקיפה".

לטענתו, "החקירות של א"ק היו כאילו חקירה. חסינות. אני לא ראיתי פעם אחת שאומרים למישהו שלא חוקרים האם הוא עשה או לא עשה. שנמנעים מלחקור באזהרה".

עו"ד שוורץ המייצג את קרבצ'נקו אמר, כי "אין בסיס לטענה שהיא תקום ותברח. יש לה משפחה בחו"ל והיא הייתה שם בתקופות שעברה רדיפה והייתה במצבים קשים אבל גם אז היא תמיד חזרה ואין שום בסיס לטענה שהיא תנסה להימלט מהארץ. דיי בכך בשביל לדחות את הבקשה לזמן אותה לעדות מוקדמת ולמנוע ממנה לצאת מהארץ".

עו"ד גלבפיש ציין כי כל מי שרואה את העדות של א"ח מבין שהאדם משקר. א"ב היא אינה חברה שלה כפי שנטען ולא נכון להגיד שהשופט מלצר לא התעמק בכך. לא"ק אין שום תרומה לבירור האשמה בתיק הזה. כאשר בית המשפט בוחן את הראיות הוא לא יכול להתנתק מהתיק ולראות שיש ראיות כבדות משקל נגד זדורוב".

בהמשך הסכימו הצדדים באופן לא מתוכנן לקיים הקראה של כתב האישום נגד זדורוב. מדובר באותו כתב אישום שהוגש לראשונה ב-2007. עם תום ההקראה הודיע זדורוב לבית המשפט כי הוא כופר באשמה.

עורכי הדין של קרבצ'נקו מסרו בשמה: "הראיות נגדה קלושות, בית המשפט קבע שלא ניתן לייחס משקל של ממש לגרסת הכזב של א"ח נגד אולה ואף הציע לצדדים במשפט החוזר להתמקד בנושאים ספציפיים שאינם קשורים לאולה, מקווים ששופטי בית המשפט המחוזי ידחו את הבקשה".

רומן זדורוב (צילום: שלומי גבאי)
רומן זדורוב (צילום: שלומי גבאי)

כזכור, עו"ד ירום הלוי, סנגורו של זדורוב, ביקש לזמן את קרבצ'נקו לתת עדות בבית המשפט המחוזי בנצרת ובמקביל למנוע את היציאה שלה מהארץ. גם זדורוב עצמו צפוי להתייצב לדיון הטעון.

מנגד, הפרקליטות מתנגדת לבקשותיו של הלוי, כולל זימונה של קרבצ'נקו לעדות מוקדמת, הליך שהסנגור טוען כי "יוכיח לכולם שהיא הרוצחת". בהתנגדותה לבקשת הלוי נטען על ידי הפרקליטות כי "אין מקור ישיר המפליל את א"ק (קרבצ'נקו) במעורבות בביצוע רצח המנוחה".

כזכור, לפני כשבועיים שופט העליון הפורש חנן מלצר נעתר לבקשתו של זדורוב, והורה לערוך לו משפט חוזר בעקבות מידע חדש שהתקבל בפרשה.

עורכי הדין דניאל חקלאי ותומר שוורץ מסרו בשם קרבצ'נקו: "מובן שנתייצב לדיון. כפי שהבהיר כבוד השופט מלצר, במסגרת ההחלטה להעניק משפט חוזר למר זדורוב, הראיות נגד אולה קלושות. בית המשפט העליון קבע שלא ניתן לייחס משקל של ממש לגרסת הכזב של א"ח נגד אולה. בית המשפט העליון אף הציע לצדדים במשפט החוזר להתמקד בנושאים ספציפיים שאינם קשורים באופן ישיר באולה".