השלטים בידיהם של המפגינים מתחת לביתה של איילת שקד הוכנו מראש, מעוצבים, מושקעים. לא שלטים שצוירו באלתור על הדרך. שלטים שמישהו מימן.

"שמאלנים בוגדים", כתוב עליהם. בכל הגדלים והצבעים. זו הפכה, מזמן, לססמת הביביזם. אחת המוטציות המטורללות יותר של התיעוב והשנאה ד"ר חגי בן ארצי, במופע מקפיא דם, טען אתמול שמה שבנט ואנשי ימינה עושים זו "בגידה".

הוא קרא להם, בקול רם וברור, "חבורה של בוגדים בעם, במדינה, בארץ ישראל". אתם כבר יודעים מה צריך ונהוג לעשות לבוגדים. לאחרון שבהם קראו יצחק רבין.

מפגינה ליד ביתו של בנט צרחה אתמול ש"אם יהיה פה פיגוע אחד, אתה תראה מה שנעשה לך ולמשפחתך". משה, אחיו של עמנואל מורנו ז"ל, הטיח במתן כהנא, לוחם בסיירת מטכ"ל וטייס קרב, שהוא "בוגד במדינה" ותורם ל"החרבתה".

כל זה, על מה ולמה? כי כהנא תומך בבנט, שמהרהר בהקמת ממשלת אחדות בישראל. ממשלה שלא תוכל לשנות סדרי עולם, לפגוע בערך כלשהו המקודש לימין (או לשמאל), להחזיר שטחים, לפנות יישובים או אפילו להקפיא אותם. ממשלה שתנסה לאחד, ולו לרגע, כמה שיותר מחלקי העם המשוסע הזה.

השותפות הזו, עם מפלגת העבודה ומרצ, הפכה בעיני חסידים שוטים עם דם בעיניים לשותפות שתחריב את ישראל. הם לא זוכרים שהשותפות הזו הקימה את ישראל. הם זוכרים רק מה שמדקלם להם אורקל השנאה המרכזי מירושלים.

אני לא יודע אם זה יקרה בסוף. ישראל היא מקום מטורף, הכל יכול לקרות בכל רגע נתון. אם זה יקרה, זה קרה אתמול. המהפך התרחש מול עינינו תוך חצי שעה.

נפתלי בנט נראה פתאום כמו ראש ממשלה. בנימין נתניהו הפך לראש אופוזיציה. בנט נשא נאום של מנהיג שחושב על העם והמדינה. נאום מחבק, אחראי, שקול, לעתים גם מרגש.

בנימין נתניהו נשא, כהרגלו, כתב פלסתר עמוס שקרים והסתה של מי שמנסה, בכל מחיר, להנציח את הכאוס שמאפשר לו לשלוט כאן כבר שנתיים בלי לנצח בחירות.

אם היינו בסרט הוליוודי, זה היה השלב שבו מישהו נכנס בשקט לחדר, מניח יד כבדה על כתפו של הדובר ואומר לו: "אדוני, זה נגמר. איש לא מאמין לאף מילה שיוצאת מפיך. בישלת, עכשיו תאכל בתיאבון".

"הונאת המאה". זה הסלוגן שמנסה נתניהו להטביע עכשיו על המצח של המהלך של בנט. אין לי מושג מאיפה הוא השיג את החוצפה, אם כי נדמה לי שגם במקרה הזה יימצא מי שישלח לו אותה בחינם, בשקיות שחורות.

כן, בנט מפר הבטחת בחירות מרכזית. הוא מפר אותה כדי לקיים את שתי הבטחות הבחירות האחרות שלו: להחליף את נתניהו ולמנוע בחירות חמישיות. לא, זה לא מעשה ראוי, אבל זה מעשה שגור בפוליטיקה. כל מערכת בחירות והבטחותיה שהופרו. כל פוליטיקאי והפרותיו.

נפתלי בנט הצהיר על חבירה ליאיר לפיד. צילום: קונטקט

מה שנתניהו עושה, כמעט על בסיס יומי, זה מפר הסכמים. "הונאת המאה" הייתה מה שעולל לשותפו בני גנץ ולמדינת ישראל. הוא גרם לגנץ להפר הבטחת בחירות (עם ההפרה הזו, הימין דווקא התיישר בעליצות).

הוא העמיד צבא של משפטנים שלקחו חוק יסוד, התעללו בו, אנסו אותו, עיוותו אותו, שינו אותו, יצרו מוטציה חוקתית שבה יש שני ראשי ממשלה, רק כדי ש"הגברת" תמשיך לחיות על חשבוננו, והקימו ממשלה פריטטית מוזרה, חסרת תקדים, מסורבלת, מנופחת ומעוותת.

מילא, העיקר שקמה ממשלה וישראל נחלצה מהמערבולת, נכון? אז זהו, שלא נכון. כי מיד אחרי שגרם לשותפו להפר את מילתו לבוחריו, התכחש נתניהו להסכם, בעט בו ברגל גסה, לא העביר תקציב דו־שנתי כפי שהתחייב, והבהיר שהרוטציה לא תהיה. זוהי "הונאת המאה". אין אחרת.

מה שאנחנו רואים בשבועות האחרונים זה את נקמתו השקטה של בני גנץ. לא מדובר בבני גנץ גופא, אלא כמטאפורה. התעלול הזה, שקר אחד רחוק מדי, הפך את בנימין נתניהו למוקצה מחמת מיאוס, רעיל, רדיואקטיבי. איש לא מוכן לשים את כספו על קרנו הרקובה של השבתאי צבי הזה.

"הדוקטור" אבישי בן חיים, אחד מסוכני השנאה, פירוד ותיעוב הבכירים במחנה הביביסטי, התעלה אתמול על שפלי המדרגה הקודמים שלו בציוץ שניסה להפוך את נפתלי בנט לגזען חשוך וחסר בושה.

הנה ציוץ פרי מקלדת הרעל של הטיפוס הזה, המתהדר בתואר "עיתונאי": "חשיפה: ההתבטאות המתנשאת והגזענית של נפתלי בנט כלפי קצין סיירת מטכ"ל עמנואל מורנו ז"ל. 'הוא היה מאוד לא מרשים, בא נגיד בשליש התחתון ברצים, תמיד הגיע מהאחרונים, לא היה חזק במיוחד, לא היה נאה במיוחד, היה מרוקאי קטן כזה'".

בן חיים מחק את הציוץ הזה במהרה. אני מניח שנודע לו שהציוץ מתועב. חבל שלא בדק קודם. לו היה בודק קודם, היה מגלה את העובדות: אין דמות שבנט מעריץ יותר מדמותו של סא"ל עמנואל מורנו ז"ל. אגב, בצדק. בנו של בנט, עמנואל, קרוי על שם מורנו. בנט משתתף מתמיד בימי העיון השנתיים לזכר מורנו.

הוא רואה בו אייקון, מודל לחיקוי, הדמות של הישראלי האולטימטיבי. את כתב הפלסתר קיבל בן חיים ממישהו שעשה עליו סיבוב: זה היה קטע מנאום של בנט באחד האירועים לזכר מורנו. בנט מספר על תחילת דרכו של מורנו ביחידה, כשאף אחד לא ספר אותו, עד שפתאום עקף את כולם ועשה להם בית ספר.

את שלטון השנאה והרוע צריך להפסיק, ולו בגלל מוטציית השנאה המגולמת באופן מושלם באבישי בן חיים. האיש שמביט על המרקם הישראלי המדהים, החד־פעמי, הנס האנושי הזה שהקים כאן מדינת יהודים אחרי אלפיים שנות גלות, ופשוט מתעקש לקרוע אותו לגזרים. מדהים.