היסטוריה: לראשונה מאז מלחמת העולם ה־1 - ימונה רב צבאי ראשי בצבא הגרמני. לתפקיד מונה זולט באללא, הרב הראשי בלייפציג ובחבל סקסוניה. ההחלטה התקבלה על ידי שרת ההגנה אנגרט קרמפ־קרננבאואר כבר בשנה שעברה, אולם היא נדחתה בעקבות משבר הקורונה. 
המינוי ייכנס לתוקף בשבועות הקרובים בטקס בבית הכנסת הראשי בלייפציג, בנוכחות שרת ההגנה, ראש הממשלה של חבל סקסוניה מיכאל קרצ'מר, נשיא המועצה המרכזית של יהודי גרמניה ד"ר יוסף שוסטר ונציגי ועידת רבני אירופה. הוא יועבר בשידור חי על ידי חברת החדשות של הערוץ הגרמני ARD.

על פי הערכות, משרתים בצבא הגרמני כיום כ־300 חיילים יהודים. הרב הצבאי הראשי יעמוד בראש הרבנות הצבאית שתוקם בברלין, והוא יהיה אמון על עבודתם של עשרה אנשי דת בצבא הגרמני. לצד מתן שירותי הדת לחיילים היהודים, הרבנות הצבאית תיקח חלק במערך החינוך לכלל החיילים הגרמנים, בניסיון להיאבק באנטישמיות.

הרב פנחס גולדשמידט, נשיא ועידת רבני אירופה והרב הראשי במוסקבה, בירך: "מדובר בצעד משמעותי לחיזוק היחסים בין העם הגרמני לבין הקהילה היהודית, שמתגוררת בגרמניה מאות שנים. הקמת הרבנות הצבאית בצבא הגרמני שולחת מסר ברור של סובלנות ופלורליזם, ותקדם אותנו צעד נוסף לשמור על חופש הדת של היהודים בגרמניה ולהיאבק נגד כל תופעה של אנטישמיות שתצוץ בשלב כזה אחר".