מדי שנה מתקיימת תחרות הצילום "הגלריה החקלאית" של קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע וחקלאות, במסגרתה נבחרת "תמונת הטבע והחקלאות של ישראל".  השנה, בפעם ה-14 של התחרות, היא נבחרה להתקיים בסימן "להתחדש זה בטבע שלנו", כהצדעה לחקלאי ישראל על התמודדותם עם השנה המאתגרת שעברה עלינו. 

התמונה שקיבלה השנה את מירב הקולות, בשקלול הצבעת צוות השיפוט והצבעת הציבור הרחב, והגיעה למקום הראשון, היא "עגור" של המר מוליק מיסוד המעלה. במהלך עונת הנדידה, הצליח מוליק לתפוס עגור בודד עומד במרכזו של מטע שקדים פורח בעמק החולה ועל כך זכה בתואר הנחשק וגם בפרס, הכולל מצלמה ועדשה של חברת Sony A6400.

''קסם השקדיות'' שצולמה בהושעיה (צילום: ערן שמיר)
''קסם השקדיות'' שצולמה בהושעיה (צילום: ערן שמיר)

למקום השני בתחרות הגיעה התמונה "קסם השקדיות", שצילם ערן שמיר מהושעיה, בה נראה מטבע השקדיות שנשורת הפרחים בו נראית על הקרקע כמעטה שלג. במקום השלישי נמצאת התמונה "קוצרים את הכותנה" של יניב אזולאי מקרית ביאליק, ותמונה נוספת שהגיעה לגמר היא התמונה "כרוב אל ספא" שצילם משהור זפא מהישוב סמיע שבגליל העליון. 

''קוצרים את הכותנה'' שצולמה בקרית ביאליק (צילום: יניב אזולאי)
''קוצרים את הכותנה'' שצולמה בקרית ביאליק (צילום: יניב אזולאי)

''כרוב אל ספא'' שצולם בסמיע  (צילום: משהור ספא)
''כרוב אל ספא'' שצולם בסמיע (צילום: משהור ספא)

התחרות, שהחלה כסגורה לחקלאים בלבד, נפתחה לציבור הרחב והפכה במרוצת השנים לתחרות צילומי החקלאות הישראלית והטבע המקומי המרכזית בארץ. במשך השנים נשלחו לתחרות אלפי תמונות מקוריות ויצירתיות של חקלאים, שדות, גידולים, בעלי חיים, ציוד חקלאי ועוד. כך הגלריה הפכה ל"שגרירה" של החקלאות הישראלית ותמונות נבחרות הוצגו בתערוכות חקלאיות בינלאומיות ובשגרירות ישראל ברחבי העולם.