בשורות מעודדות למתחסנים: האם לא נזדקק להתחסן שוב נגד הקורונה? מחקר חדש שהתפרסם במגזין המדעי Nature מגלה נתון חדש ומעניין על תוקפו של החיסון נגד הווירוס החמקמק SARS-CoV2.

על פי המחקר שהתפרסם לאחרונה, ונבדק על ידי מספר פקולטות לרפואה ברחבי ארצות הברית, לחיסון אין תוקף ממשי, בייחוד אצל מטופלים שקיבלו את הזריקות לאחר שהחלימו מהמחלה. 

יתר על כן, החסינות של אותם מחלימים שהתחסנו (וגם של מתחסנים), על פי המחקר שפורסם, משתפרת עם הזמן. כותרתו של המחקר גורסת כי גופם של המתחסנים נגד נגיף הקורונה מייצר תאי פלזמה במח העצם.

בקבוקון חיסון קורונה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
בקבוקון חיסון קורונה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

למרות כל זה, מי שהתחסנו ומעולם לא נדבקו, ככל הנראה יצטרכו מנת חיסון נוספת. אוכלוסייה נוספת שגם עלולה להצטרך חיסון נוסף היא קבוצה קטנה של אנשים שלא פיתחו מספיק נוגדנים לאחר הדבקה. כמות נוגדנים בגוף למחלימים ומחוסנים ניתן כאמור לברר באמצעות בדיקת PCR בבתי החולים.

כזכור, מבצע החיסונים בישראל נחל הצלחה מסחררת, כשהצליח להוריד את אחוזי ההדבקה בנגיף כמעט ל-0% בשבועות האחרונים. עם זאת, נשאלת השאלה האם נצטרך להתחסן נגד הווירוס הקטלני באופן תקופתי בדומה לשפעות החורף. את הדברים האלה, טוענים המדענים החוקרים, נדע בקרוב, עם התגלותם של ממצאים מדעיים נוספים ובחלוף זמן מאז ההתפרצות העולמית.