פרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן השתתף היום (שני) בכנס עורכי הדין השנתי באילת ובמהלכו שוחח עם הכתב של ''חדשות 12'' לענייני משפט, גיא פלג. 

ניצן התייחס לאמירות כנגד מערכת המשפט ואמר כי "התהליך החברתי שעובר על מדינת ישראל בהקשרים האלה הוא תהליך מאוד בעייתי. אנחנו מפחדים מאווירה ציבורית שאנשים יגידו, את פסק הדין הזה לא צריך לכבד. היום זה קורה בנושאים של משפט חוקתי ומנהלי וזה יכול לעבור גם למשפט הפלילי. אני בטוח בחוזקה של המדינה ובטוח ששופטים לא יתחשבו בכך, אך התהליך שמתקיים הוא תהליך הרסני.״ 

כמו כן, התייחס ניצן גם לאמירותיהם של שר המשפטים דאז, אמיר אוחנה יו"ר הכנסת, יריב לוין וחברי כנסת נוספים כנגד מערכת המשפט ואמר: "באחד מראיונותיו של אוחנה הוא אמר שלא כל פסק דין של בג"ץ צריך לקיים, לפני שבוע אומר לא פחות מיו״ר הכנסת ׳זו הפיכה שלטונית ואסור לציית׳, לא ציטוט מדויק, גם ח"כ סמוטריץ ראש מפלגה אמר שאסור לציית. מישהו יכול היה לדמיין לפני 10 שנים שנגיע ליום כזה? מסתבר שכן".

"הנשיא ברק והיועמ"ש דאז מזוז ראו לאן אנחנו הולכים. אנחנו נמצאים בתהליך מסוכן. אי אפשר לזלזל בדברים שלהם, מדובר באנשים חכמים שיודעים בדיוק למה הם מתכוונים במה שהם אומרים. הם רוצים להגיע למצב שיהיו פסקי דין שהם לא יכבדו אותם", הוסיף. 

בהמשך, התייחס ניצן, שכזכור שימש כפרקליט המדינה בזמן שהתקבלה ההחלטה להעמיד לדין את בנימין נתניהו בתיקי 1000, 2000 ו-4000 ואמר: ״יש דברים שאני מצפה מראש ממשלה שהוא נאשם ולא מנאשמים אחרים. זכותו להגן על עצמו, זכותו לנהל הגנה משפטית כפי שרואים עורכי דינו". אבל אני לא חושב שזכותו להגיד על מערכת המשפט דברים נוראיים: שמאל, מוטה, רוצים להפיל ממשלת ימין. אלה דברים נוראיים שאסור שראש הממשלה יגיד. אני מצפה מראש הממשלה שלי, שיתנהל באורח שמתאים לראש ממשלה ולא לנאשם.״

בנוגע לגל האלימות בערים המעורבות, אמר פרקליט המדינה לשעבר: ״למיטב בירורי, ברור שאין סימטריה. היו יותר התפרעויות מהצד הערבי, אך גם מהצד היהודי היו אנשים שעשו דברים איומים. הוגשו עשרות כתבי אישום על אלימות עם מניע גזעני. מי שעשה דברים אלימים ואיומים צריך לתת על זה את הדין".

"אני חושב שטוב עשה השב"כ שהתערב, כי יש כאן מקרים עם מניע לאומני ברור. כאשר מדובר באירועי אלימות שהבסיס שלהם מניע אידאולוגי, שזה סוג שאני לא רוצה להגיד מרד, אבל טבע אידאולוגי, טוב שמערבים את השב"כ", הוסיף.