משרד החינוך מתכנן רפורמה בתוכנית שלבים, שמטרתה לשמור על שגרת הלימודים של ילדים החולים במחלות כרוניות ונעדרים לתקופות ממושכות מבית הספר ובמסגרתה האחריות על התוכנית תועבר לבית הספר לשלטון המקומי. בעקבות כך, פנו הורי התלמידים לבג"ץ מחשש לפגיעה בילדיהם

חגית בן שך, אימא לשתי בנות שלמדו במסגרת התוכנית ונציגת פורום ההורים להצלתה, שוחחה היום (שני) עם ענת דוידוב ב-103FM והתייחסה להחלטת משרד החינוך: "משרד החינוך יגיד אנחנו לא באים לסגור את התוכנית, אנחנו רק עושים שינויים. השינויים כל כך מרחיקי לכת ומנוהלים בצורה כל כך מחפירה שהם השאירו אותנו מול שוקת שבורה". 

"הכוונה של משרד החינוך בעקבות השיחות שלהם איתנו וכל מיני דברים חצי רשמיים שהם שחררו, שהוא מתכוון לפזר בעצם את התוכנית לאחריות בתי הספר והשלטון המקומי, כלומר לא יהיה גוף אחד בו מורים ייעודים ומטפלים ייעודים בטיפול בילד החולה". 


בהמשך, התייחסה בן שך גם להשלכות הצפויות בעקבות השינויים בתוכנית והעריכה כי: "המורים והמטפלים בעלי הניסיון שכבר עשרות שנים נמצאים בתוכנית עומדים להיזרק לרחוב למעשה, להיות מפוטרים משרד החינוך. המשרד היה אמור לקלוט אותם, אבל עד היום לא פרסם מי מה ואיפה".

לדבריה, "אף אחד לא עבד על הדבר הזה לא בדק את ההיתכנות בצורה רצינית. ראשי ארגוני המורים מתנגדים נחרצות למהלך הזה ואנחנו נהיה אלה שניפול בין הכיסאות, נצטרך לדבר עם המנהלים ולהתחנן על כל שעה, לקושש שעת של מטפלים פארא-רפואיים שגם ככה אין מספיק, וודאי בפריפריה".

משרד החינוך מסר בתגובה: "המשרד מייחס חשיבות עליונה למענים חינוכיים שיש לתת לתלמידים החולים בביתם ולאור זאת הוא מעניק אותם כחוק וכדין יובהר באופן שלא משתמע לשתי פנים שגם בשנת הלימודים הבאה ובכלל התלמידים החולים בבתים ימשיכו לקבל את שירותי החינוך המגיעים להם באופן סדיר ומלא".