פרופסור ישראל אומן, חתן פרס נובל לכלכלה, שוחח היום (שני) עם בן כספית ואריה אלדד בתכניתם ב-103FM. הוא התייחס לנושאים הפוליטיים העומדים על הפרק, בראשם החלטתו של יו"ר ימינה נפתלי בנט להצטרף לממשלת שינוי יחד עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד.

"מדובר בעיוות", פתח אומן את דברי הביקורת שלו, "מפני שיש רוב ברור לימין. אם נחשיב את ימינה ותקווה חדשה כימין, אזי יש 65 חברי כנסת מהימין, ואיך שהוא זה יוצא מוזר ומעוות, שתהיה ממשלה שנתמכת על ידי עבאס ומפלגה ערבית".

"אם ימינה רוצה להיות ימין, היא לא צריכה להקים ממשלה עם ערבים. הם כנראה לא יהיו בממשלה, אבל מרצ תהיה וגורמים מהשמאל", הוסיף חוקר הכלכלה.

"הערבים לא פסולים, לא רע"מ ולא המשותפת חס וחלילה", הבהיר אומן את עצמו, "אבל אני חושב שזה לא מקיים את האינטרסים של הובחרים של ימינה ושל גדעון סער". 

עם זאת, הוא לא חסך את שבטו גם מראש הממשלה בנימין נתניהו, ש"חפר את הקבר לעצמו", כלשונו. "סער אמר כל הזמן שהוא לא יצטרף לממשלה שבראשותה נתניהו. הוא נאמן לדיבורו, בניגוד להרבה מהפוליטיקאים האחרים כולל בנט שאמר שלא יכהן תחת לפיד, סער נאמן לדיבורו וכל הכבוד". 

"אבל לצערי במקום שהממשלה תקבע על ידי שיקולים מהותיים אידיאולוגיים זה נקבע על ידי דברים אישיים. נתניהו או לא נתניהו. בסופו של דבר מה זה משנה?", אמר.

"ביבי היה צריך לרדת מהבמה, הוא היה צריך להגיד אני מכבד את דעת הרוב ואני יורד מהבמה. אני חושב שביבי היה ראש ממשלה טוב מאוד אבל היה, עכשיו בגלל שהוא לא יורד מהבמה נוצרת ממשלת שמאל. זה לא ייתכן. זה אני חושב שאם ביבי לא ירד בעצמו הליכוד היה צריך להוריד אותו", הדגיש בסוף דבריו.