חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן שוחחה היום (שני) עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM והתייחסה לאפשרות שתקום ממשלה המורכבת ממפלגות "גוש השינוי": "הביטוי ההולם הוא לא אבדה תקוותינו, עדיין יש סיכוי ממשי לממשלת ימין כי אני מאמינה בטבע האנושי. אני חושבת שיושבים שם אנשים משתי מפלגות ימין אידיאולוגיות ואני משוכנעת שהם יודעים שהדבר הנכון הוא להצטרף לממשלת ימין ולא לממשלת השמאל הזאת".

דיסטל אטבריאן הסבירה כי למרות מספר המפלגות המזוהות עם הימין הפוליטי ב"גוש השינוי", עדיין מדובר בממשלת שמאל: "במבחן התוצאה, אני רואה שהפובליציסטים של הארץ, של הרשימה המשותפת, של מרצ וקריים מיניסטר, כולם מריעים לממשלת הימין, אז או שזה לא ממשלת ימין אלא שמאל או שאני לא מבינה כלום לגבי העולם. כל הימנים אבלים וחפויי ראש והשמאל שמח, כנראה שזו ממשלת שמאל".

חברת הכנסת טענה כי ב-12 השנים האחרונות, ראש הממשלה בנימין נתניהו עובר "מכבש של הסתה קונסיסטנטית, שאני לא זוכרת פוליטיקאי שעבר כזה". בשלב זה, כספית השיב לה: "יש אחד כזה שנרצח".  היא הגיבה ואמרה: "אני זוכרת, הייתי בעצרת ושרתי איתו את שיר לשלום, לא יצאתי מהמיטה חודשיים אחרי הרצח, הייתי מגדולי תומכיו".

יצחק רבין (צילום: רויטרס)
יצחק רבין (צילום: רויטרס)

לאחר מכן, דיסטל אטבריאן התמקדה בטענתה כי במוקדי הכוח במדינה, הציבור המזוהה עם מפלגת הליכוד מודר באופן תדיר. "המוני אנשים מרגישים כבר שבעה עשורים שהם מודרים מכל המוקדים. אפשר לגחך על זה וללעוג, להכחיש ולהדחיק, או פעם אחת להתייחס לאמירה ברצינות", היא הסבירה.

"אני חושבת שכל מוקדי הכוח בחברה הישראלית מדירים את הקול הליכודניקי. עבדתי בתאגיד, יש מקום לציונות הסרוגה, אין מקום לליכודניקים. לא תמצאו שם נציגות באקטואליה. אני מדברת על הפרקליטות, על האקדמיה, על העליון, על התקשורת המיינסטרימית, אנחנו בתת ייצוג .אתם טוענים שלא", היא תקפה.

המגיש לצידו של כספית, אריה אלדד, הגיב גם הוא לדבריה של חברת הכנסת וטען כי "אני מרגיש שהאקדמיה נגד הימין ומערכת המשפט גם, אבל כשאת אומרת שהפכו אותם לרחם להשכיר, השמאל יגיד אני לא מוכן ללדת ילדים כדי ששילחו אותם ליו"ש. מה היינו אומרים?". על כך השיבה המרואיינת כי " אני לא אומרת לאף אחד לא לשרת בצבא, אבל היה מחקר על כך שכל חטיבות המודיעין ו-8200 יש בהן תקרת זכוכית לאנשים מהפריפריה, אלו נתונים עובדתיים".

לסיום, דיסטל אטבריאן אמרה כי "אני בעד חופש הביטוי, אני חושבת שמסוכן לראות להט''בים ולהטו''פובים, סרוגים ומרצ, ערבים ומתנחלים יושבים כולם אחוזים ידיים, כאשר הציבור היחיד שמוחרם הוא הציבור המסורתי. אני לא חושבת שזה מקרה".