שר הביטחון בני גנץ, קיים היום (שני) תדרוך ל-50 כתבים זרים בכירים, החברים בארגון ה-FPA, המייצג את הכתבים הזרים בישראל. גנץ הציג לנוכחים תיעוד של ירי מתוך אוכלוסייה אזרחית ברצועת עזה, ואת אופן הלחימה שבו נקט צה"ל שעשה זאת בדרך המדויקת והאפקטיבית ביותר האפשרית מול אויב שירה למעלה מ-4,000 רקטות.

בנוסף הציג גם נתונים ולפיהם כיפת ברזל יירטה למעלה מ-1200 רקטות שיועדו למרכזי אוכלוסייה, ואמר כי "לולא כיפת ברזל, היו בעורף הישראלי מאות נפגעים והרס רב, דבר שהקהילה הבינלאומית חייבת להבין ולהפנים".

בהמשך הציג גנץ לכתבים את תוכניתו להמשך ההתנהלות ברצועה ואמר: "מה שהיה הוא לא מה שיהיה. שוחחתי עם האמריקאים, המצרים ועם נציגים רבים נוספים מהעולם, והבהרתי להם כי לצד הכנסה של סחורות כמו מזון ותרופות, הנדרשות לקיום הומניטארי בסיסי.

"נדרוש ששיקום רצועת עזה ילווה בשקט ארוך טווח ובהשבת החיילים. נפעל לחיזוק הקשר עם הרשות הפלסטינית, שאני מקווה שתירצה לקחת אחריות גם על חלק מהנעשה ברצועת עזה", הוסיף. 

שר הביטחון התייחס גם לאיראן ולהסכם המתהווה בינה לבין מעצמות העולם ואמר: "ישראל עוקבת אחרי התהליכים באיראן, ואחרי ההתקדמות ברמות ההעשרה שלה וההתקרבות לגרעין. איראן היא קודם כל אתגר עולמי, אחר כך אתגר ליציבות האזור ורק לבסוף סוגיה שעומדת לפתחה של ישראל. כל מנהיגי העולם צריכים לפעול בכדי שהסכם מול איראן, יהיה כזה שירחיק אותה מיכולת הגעה לגרעין, ערעור היציבות האזורית והתחלה של מירוץ חימוש".

שר הביטחון גנץ בתדרוך  (צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון)
שר הביטחון גנץ בתדרוך (צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון)

לדבריו,"אם מישהו חושב שאיראן גרעינית מאיימת רק על ישראל הוא טועה. ההסכם הקודם (JCPOA) הוא לא הסכם טוב מספיק כדי למנוע מאיראן את המשך ההתעצמות שלה, והוא מביא את איראן במרחק של 6-7 שנים מגרעין".

בתשובה לשאלה לגבי מחלמה עתידית בלבנון, השיב כי "מה שראינו בעזה יהיה פי עשר בלבנון. זו תהיה לחימה מורכבת משום שחיזבאללה מסתיר מאה אלף טילים, חלקם מדויקים ולטווחים רחוקים, וכל זה בתוך אוכלוסייה אזרחית. ישראל צברה מאז 2006 מודיעין משמעותי, ויש לנו מגוון תוכניות ומטרות. אם נפעל, מדינת לבנון תישא באחריות וחיזבאללה ומנהיגיו יפגעו קשות."

בסיום, התייחס גנץ לאמירותיו של רה"מ בנימין נתניהו שטען כי ממשלת השינוי היא סכנה ביטחונית ואמר: "מחצית מהשרים המיועדים כבר היו בקבינט, ואני למשל הייתי מעורב ברוב מוחלט של האירועים הביטחוניים המשמעותיים בעשורים האחרונים ומכיר את ביטחון ישראל היטב".

"נתניהו דיבר מצרכיו הפוליטיים- והמציאות רחוקה מלהיות כפי שהוא תיאר אותה", הוסיף.