איראן רוצה להפגין קור רוח במשא ומתן על הסכם הגרעין וליצור רושם שהלהיטות להגיע אליו באה מהמערב. סגן שר החוץ עבאס עראקצ'י, העומד בראש משלחת איראן לשיחות הגרעין בווינה, אמר כי הוא אינו בטוח שהצדדים יוכלו להגיע להסכמות עם תום סבב השיחות הנוכחי.
"חזרת המשלחות להתייעצויות בארצן עשויה להיות חיונית, לפני סבב שיחות נוסף, אך עדיין לא החלטנו על כך", אמר. לטענתו, המו"מ מורכב ונוגע כעת בסוגיות השנויות ביותר במחלוקת.

אולם, דובר משרד החוץ האיראני סעד חטיבזדה אמר: "הגענו בשיחות בווינה להבנות גם בנושאים המרכזיים, אין מבוי סתום בשיחות. אבל אנחנו לא ממהרים להגיע להסכם. אם בשיחות ידרשו הכרעות בטהרן, הנושאים הללו בהחלט יעלו לממשל בבירה". שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף ממשיך מצדו להיות אופטימי ואמר כי אחרי שיוסרו הסנקציות האמריקאיות, איראן תוכל לייצר בקלות 6.5 מיליון חביות דלק ביום.

בינתיים, משרד החוץ הצרפתי מתח ביקורת על כתב אישום שהוגש נגד אזרח צרפתי שמוחזק כבר שנה באיראן על עבירות ריגול לכאורה.
בהודעת משרד החוץ בפריז נאמר כי כתב האישום שהוגש באיראן נגד בנז'מן ברייה, תייר שנאסר כשטייל במדבריות במזרח המדינה, "איננו מובן".

ההודעה מגיעה בעקבות הודעת הרשויות באיראן כי הגישו כתב אישום נגד הצרפתי לבית במשפט בעיר משהד, שכולל עבירות ריגול והפצת תעמולה נגד המשטר. על פי החוק האיראני הוא צפוי ליותר מעשר שנות מאסר. ברייה מצטרף לשורה של אזרחים מערביים המוחזקים בידי איראן כדי להשתמש בהם ללחץ דיפלומטי ולחילופי אסירים. צרפת ומדינות אירופיות אחרות מסרבות מצדן לקשור את גורלם של החטופים למו"מ עם איראן בנושא הסכם הגרעין.