בצל האיומים על חיי ראשי מפלגת ימינה, נפתלי בנט ואיילת שקד, הזהיר הבוקר (שלישי) דביר קריב, איש שב"כ לשעבר והחוקר הראשון של יגאל עמיר, כי "אנחנו עדיין לא בנובמבר 1995, אבל לא רחוקים משם". בשיחה עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM אמר קריב כי "ההסתה גדלה ועולה, ורמת האיום הולכת וגדלה. אנחנו מאבטחים עוד ועוד אנשים, ורמת האיום על האישים הולכת וגדלה. אנחנו חייבים לראות איך אנחנו מנמיכים מהר את גובה הלהבות מתוך הבנה שאין דבר כזה מאה אחוז אבטחה".

בהתייחס לאופן שבו נקבעת רמת האבטחה של פוליטיקאים, הסביר: "המידע בהערכות מצב מסתמך על מידע של השב"כ והמשטרה, על פיו קובעים את רמת האיום. זה משתנה ממצב למצב וגם הדינמיקה מהירה. בנט כרגע רק חבר כנסת אז מאובטח על ידי הכנסת, אבל ברגע שיוכתר או שלפיד יודיע לנשיא 'עלה בידי', אני מניח שמהר מאוד היחידה לאבטחת אישים תקבל עליו אחרית עוד לפני, מה גם שהוא כבר היה מאובטח כשהיה שר הביטחון".

כשנשאל האם להערכתו השב"כ יאלץ לקחת לידיו את האבטחה של לפיד ובנט, השיב: "להערכתי זה יהיה מהר מאוד, רגע לפני ההשבעה. לא יצטרכו לחכות להצבעה, ברגע שהנשיא קיבל את ההודעה ויש תאריך. אם זה יתחיל היום או בעוד שבוע זה עניין טכני, שירות הביטחון הכללי יודע להגיב מהר לשינויים".

בהתייחס להשוואה בין המצב כיום לבין זה ששרר בימים שלפני רצח רבין, הבהיר קריב כי "גם במודיעין וגם באבטחה אין מאה אחוז, הפוטנציאל שגורם למפגע אידאולוגי לצאת מהבית הוא מה שקיים כרגע. אצטט שני רוצחים מוכרים - יגאל עמיר ויונה אברושמי. שניהם אמרו את אותו הדבר: 'נכון שרצחתי את רבין, אבל מי שעמד מאחוריי זה כל עם ישראל'. זה הרוח הגבית שהוא הרגיש מהמחנה. יונה אברושמי אמר את אותו הדבר: 'אני זרקתי את הרימון, אבל מי שהוציא את הנצרה זה המחנה ששלח אותי'. הוא הרגיש שליח ציבור, הוא אמר 'אהבתי את בגין והייתי מוכן להרוג בשבילו, והיום אני אוהב את ביבי עוד יותר'. הוא הגיע למצב שהוא מוכן להרוג בשביל המנהיג. כשיש כזה פוטנציאל, חייבים להוריד את גובה הלהבות".

יש אווירה ציבורית שמאפשרת הבנה בקרב מחבל יהודי פוטנציאלי לבצע?
"יותר מב-95' כי הרוצח העתידי יודע שהרוצח הקודם הצליח במובן הטכני, וגם הצליח לעשות את כל מה שהרוצח האידאולוגי רצה לעשות – עצר את תהליך השלום, החליף ממשלה. הרוצח יודע שיש רוצח שהצליח ומרגיש רוח גבית מהמחנה. את הרוח הגבית מהמחנה אפשר להוריד בשתיים-שלוש דקות כשיש אבטחה. במצב שאין 100 אחוז והמודיעין לא מאה אחוז צריך להוריד את גובה הלהבות. אם רה"מ, מה שאני לא מעריך שיקרה, היה עומד מול הציבור ואומר בצורה מפורשת, לא ציוץ בטוויטר, שהוא מגנה, אלא מבהיר למחנה שלו שאם מישהו ירים יד על אחיו הוא יוקצה מחמת המיאוס".

למה?
"יכול להיות שיש לו אינטרס שגובה הלהבות יעלה והוא לא מעריך שזה יגיע לכדי רצח. חלק מהביטויים שרה"מ משתמש בהם כרגע רק מלבים את האש כמו למשל ממשלת שמאל מסוכנת". 

מנגד, הבהיר כי "אני לא אומר שלא היו איומים על נתניהו, יש איומים גם על נתניהו והרמה עולה. השיח מתלהט, הרמה עולה בשני הצדדים. המנהיגים שלו חייבים להבין שמה שהם צריכים לשדר לציבור זה שהכול בסדר שכולם בעד מדינת ישראל – זה לא קורה. לכן זה מלבה את האש. כשאתה אומר מסוכנת, רוצח אידאולוגי מה מבין מזה? עושים פעולה".

"לא מצליח להבין שלטים של שמאלנים בוגדים ואיילת בוגדת, זה מטבע לישון מתחת לביתה", הוסיף איש השב"כ לשעבר. "למה לא מראים אגרוף ברזל משטרתי? כשיש הסתה צריך לטפל בה וכשלא מטפלים בה זה מה שקורה. את הלקחים מרצח רבין לא הפקנו. ברמת המדינה של מה משדרים המנהיגים – לא עשינו. חייבים לשדר כל הזמן שיום אחרי שיהיה פה ראש ממשלה המים יזרמו בברזים, יהיו רמזורים שיעבדו וכולם רוצים את טובת המדינה והמחלוקת היא איך עושים את זה. הם משחקים בגובה הלהבות ולא למדו מהלקח שהדבר יכול להוביל לרצח פוליטי, לא בהכרח של פוליטיקאי". 

אתה מדבר כאילו הוא מסתובב בינינו.
"חד משמעית, זו צריכה להיות הנחת העבודה של שב"כ".

את דבריו חתם באומרו כי "אני אומר שרצח פוליטי הוא רק שאלה של זמן. אם לא יורידו את גובה הלהבות מהר יהיה פה רצח פוליטי נוסף. אנחנו לא יום לפני רצח רבין אבל אנחנו לא רחוק משם".