סיפורה של מדינת ישראל הוא סיפור של בחירה. הבחירה בתנועה הציונית וביצירת קוממיות מדינית לעמנו. הבחירה לקחת את גורלנו בידינו ולא להיות תלויים עוד בחסדי עמים אחרים. בחירה להקים כאן, בארץ אבותינו, את הבית הלאומי שלנו, את מדינת ישראל.

לא תמיד זה היה פשוט, אבל הרוח הישראלית, זו שפיעמה בחלוצים הראשונים עוד לפני שמישהו הגדיר אותה ככזו, הייתה המנוע שסלל בפניהם את הדרך. הראשונים שהגיעו לכאן היו עיקשים יותר מהטרשים באדמות הגליל וממרבדי החולות בנגב. נחושים אפילו יותר מהקדחת, שכדי לעצור אותה הקימו את הסטארט־אפ העברי הראשון וייבשו את הביצות.

החלוצים לקחו חלק במלאכת יישוב ובניין הארץ, בהנחת היסודות ועמודי התווך שעל גביהם תיבנה, רובד אחר רובד, החברה הישראלית. מכל קצוות תבל, כנגד כל התנאים, בכוח הרוח. מדביקה אבן לצד אבן, שכל אחת שונה מרעותה, את הפסיפס הישראלי המשלב יחד את בני כל האמונות, הקבוצות והדתות.

זו אותה רוח שיחד עם המוח הישראלי, שלא מפסיק להמציא לנו פטנטים, הפכו לפורצי הדרך של החדשנות הישראלית. רוח של תעוזה ונחישות. רוח של נתינה ובנייה. רוח שיודעת שגם כשקשה, אין דבר בעולם שיגרום לנו לוותר על מדינת ישראל שלנו.

זהו הקול שבכוונתי להשמיע גם בחוצות תבל, מול מנהיגי עולם ושועי ארצות, בתי פרלמנט, קונגרסים ומוסדות בין־לאומיים. קול שאומר בביטחון: אנחנו כאן. כאן כדי להישאר, לצמוח ולהתפתח. קול שמזמין את אחינו ואחיותינו בתפוצות לבוא הביתה. קול שתוקף באופן נחרץ את האנטישמיות שמעזה כל פעם מחדש להרים את ראשה ואת מפיצי שנאת ישראל ברחבי העולם.

היום תתכנס הכנסת ה־24 לישיבה מיוחדת, שבה נבחרות ונבחרי העם יבחרו את הקול שייצג את מדינת ישראל ואת העם כולו, את נשיא מדינת ישראל ה־11. לאחר למעלה משני עשורים של שליחות ציבורית ענפה, תהיה זו עבורי זכות להמשיך לשרת אתכן ואתכם גם בתפקיד רם ונישא זה.