סוכנות הידיעות האיראנית פארס דיווחה במהלך הלילה (בין שלישי לרביעי) כי ספינת אימונים של חיל הים עלתה באש במפרץ עומאן. מההודעה של חיל הים האיראני עולה, כי למרות השריפה שפרצה, אנשי הצוות הצליחו לרדת בבטחה מהספינה. עוד דווח כי הכיבוי נמשכו כשהספינה הייתה בסמוך לנמל ג'אסק הנמצא בדרום איראן.

זהו אינו המקרה הראשון בו ספינה איראנית חווה פגיעה כזו, לאחר שבחודש אפריל אישרו האיראנים כי ספינת המשא "סאביז" שמשמשת את משמרות המהפכה של איראן הותקפה בים האדום ממערב לחופי תימן. על פי החשד, היא שימשה לאיסוף מודיעין על סעודיה ותימן עבור המורדים החות'ים, מהווה מעין חדר מבצעים צף בים האדום ומוכרת לגורמי ביון במערב ככלי שיט המשמש את משמרות המהפכה לריגול ומעקב אלקטרוני.

לפי דיווח בסוכנויות הידיעות רויטרס, גורמים אלמוניים שצוטטו ברשת "אל ערביה" סיפרו כי ספינת המטען שהותקפה סמוך לחופי אריתריאה הייתה מעורבת בפעילות משמרות המהפכה, אך לא סיפקו הוכחות שיתמכו בדבריהם. ב"רויטרס" ציינו כי לא עלה בידיהם לוודא את הדיווח וכי בכירים איראניים לא היו זמינים למתן תגובה מיידית. בכירים בארה"ב הצהירו כי אין לארה"ב קשר לתקיפה. בהמשך דווח בניו יורק טיימס כי ישראל היא זו שתקפה את הספינה, והדבר נעשה שנקמה, בתגובה על תקיפת שתי ספינות בבעלות ישראלית בחודש שעבר.