"הסכמי אברהם שינו את שפתנו ואת כל תוואי המזרח התיכון לטובה". בדברים שנשא בפני באי הכנס באמצעות הווידאו הדגיש נשיא הקונגרס היהודי העולמי, רונלד לאודר, את משמעות ההסכם ההיסטורי והכנס של קבוצת הג'רוזלם פוסט וקבוצת המדיה חאליג' טיימס בדובאי, ואמר כי עד לאחרונה גם הרעיון של אירוע משותף מסוג זה המתקיים בדובאי היה נחשב לבלתי אפשרי. "זה היה דבר שערבים ויהודים רק יכלו לחלום עליו בעבר, אך כעת זו מציאות", אמר לאודר.

לאודר ציין כי כנס "Global Investment Forum" נערך בתזמון הנכון, לאור האלימות האחרונה במזרח התיכון, לאור "הטראומה שספגו גם ישראלים וגם פלסטינים בשבועות האחרונים".

לאודר אמר כי הרוב המכריע של הערבים והיהודים במזרח התיכון רוצים לחיות בשלום, וציין כי סדר העדיפויות שלהם הוא לספק עולם בטוח יותר, חינוך טוב יותר ושיפור הזדמנויות כלכליות לילדיהם. לדבריו, לא ניתן להשיג את המטרות הללו באמצעות עימותים ופעולות נקמה. "זה יכול להגיע רק משקט והרמוניה בין האומות".

במסעותיו ברחבי המזרח התיכון, סיפר לאודר, הוא למד שלרוב האנשים יש את אותם דאגות, תקוות ופחדים. "ההשקעה הגדולה ביותר שנוכל לעשות היא בחינוך ובטכנולוגיה", אמר וקבע כי החינוך צריך להיות מיזם משותף בין ישראל למדינות ערב. לאודר הציע שיהודים וערבים ילמדו על ההיסטוריה והתרבות של שני העמים וישבו יחד בכיתות ובאוניברסיטאות."תנו למזרח התיכון להיות ידוע לא בשל הסכסוך אלא בזכות הטכנולוגיה והיצירתיות", הוא הוסיף, "זה יקרה רק באמצעות שיתופי פעולה עם ישראל".

לאודר שיבח את משתתפי הכנס וכינה אותם "בוני גשרים" ואנשים "שמבינים שלסלאם ושלום יש אותה משמעות ונושאים את אותו המסר - של תקווה ולא של פחד". הוא מעודד את תושבי האזור לנהל דיאלוג כנה ופתוח זה עם זה ואמר כי באמצעות מאמצים אלה יוכלו להשיג הבנה רבה יותר זה עם זה. הוא הוסיף כי בניית בית ספר יהודי בדובאי מקדמת את הצעדים הנועזים שאותם נוקטת איחוד האמירויות כמדינה מובילה במאבק למען השלום.

"אחרי הכל", אמר לאודר, "אני ממשיך לקוות ולעבוד למען פתרון שתי המדינות עבור הפלסטינים והישראלים, כדי שהדורות הבאים לא יצטרכו עוד לחיות בפחד ואי אמון. אני יודע עובדה אחת פשוטה – שכנים שגרים זה לצד זה בכבוד, שלווה ושגשוג טובים יותר מכל חלופה. לאודר סיים את דבריו באומרו כי ישראלים ותושבי האמירויות יכולים להשיג הרבה מאוד דברים בתקופת ידידות ושלום. "כל המעורבים בכנס הזה צריכים לפעול נגד סוכני הפסימיות – אני אופטימיסט", הוא ציין.