פורום ההשקעות הגלובלי 2021 של ג'רוזלם פוסט (Jerusalem Post) וחאליג' טיימס (khaleej times), קבוצת התקשורת הגדולה באיחוד האמירויות הערביות,‎ יצא הבוקר (רביעי) לדרך בהשתתפות נציגים בכירים מהממשל, מקבלי החלטות בתחומים המרכזיים, מנהיגים מעולם העסקים, ומומחי תעשייה משתי המדינות. ראשון הנואמים היה ד"ר ת'אני בן אחמד אל זיודי, השר האמרתי לענייני סחר בינלאומי. 

אל זיודי מונה לתפקיד ביולי 2020 על מנת לפקח על פיתוח סחר החוץ שאינו מבוסס על נפט ועל הרחבת שיתופי הפעולה בסחר העולמי והגדלת הייצוא. 

אל זיודי אמר בפתח דבריו כי "אני כאן כדי לדון בעתיד הכלכלה עולמית לאחר שנה שמעולם לא ראינו כמותה, שהייתה מלאה באתגרים כלכליים. הוועידה היום היא ועידה מכריעה עבור מדינותינו. נותרו קצת יותר מ-200 ימים להשגת החזון של 2021, ויש עוד הרבה עבודה לעשות". 

"לאחרונה אפשרנו 100% בעלות זרה של חברות באיחוד האמירויות עם תקנות רבות חדשות", הוסיף אל זיודי, שציין כי "נשפר עוד יותר את הגישה למוצרים הלאומיים שלנו". לדבריו, "האופק שאנחנו מדברים עליו לא קשור רק לאזורנו, אלא גם למזרח הרחוק ומערב אפריקה". 

אל זיודי ציין עוד כי "יחסי ישראל ואיחוד האמירויות מתבססים על אג'נדה עולמית ארוכת טווח. זה חיוני עבור שותפים לתמוך ביסודות של סחר בינלאומי על מנת להפיק שפע של יתרונות". 

"ישראל ואיחוד האמירויות חולקות נושאים משותפים"

ד"ר טאריק בין הנדי, מנכ"ל משרד ההשקעות של אבו דאבי, נשא גם הוא דברים במסגרת פורום ההשקעות העולמי, ואמר: "ישראל ואיחוד האמירויות חולקות נושאים משותפים כדוגמת מזון, מחסור במים ותעסוקה לצעירים. אנו מעוניינים שאנשי העולם יצטרפו למסע המשותף שלנו". 

ד''ר טאריק בין הנדי, מנכ''ל משרד ההשקעות של אבו דאבי  (צילום: מרק ישראל סלם)
ד''ר טאריק בין הנדי, מנכ''ל משרד ההשקעות של אבו דאבי (צילום: מרק ישראל סלם)