לקראת נשיא או נשיאה חדש/ה: היום (רביעי) הכנסת תבחר באופן חשאי את האיש או האישה שיישבו מעתה ובמשך שבע שנים קדימה בבית הנשיא בירושלים - השר לשעבר יצחק בוז'י הרצוג או אשת החינוך כלת פרס ישראל, מרים פרץ. שאלת החנינה לראש הממשלה בנימין נתניהו, סמכות המונחת בפתחו של בית הנשיא, עולה רבות בהקשר הבחירות הללו.

ד"ר עמי גלוסקא, עוזרם ודוברם של הנשיאים לשער יצחק נבון ז"ל וחיים הרצוג ז"ל (אביו של בוז'י), סיפר היום (רביעי) לענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM על יחסיו עם בית הנשיא, וכן ענה על שאלת החנינה.

על היכרותו עם בוז'י, סיפר: "מאוד חיבבתי אותו, הוא מאוד נחמד. הוא היה בחור צעיר שעומד ברשות עצמו ולא היה מעורב בתוך בית הנשיא, אני מעריך שבבית  התייעצויות שהנשיא אולי קיים בפורום משפחתי היה לו בוודאי מה להגיד, הוא איש מאוד אינטליגנטי ונבון. אני לא זוכר איזושהי הטייה פוליטית מצידו, זאת בכל הייתה משפחה שקשורה למפלגת העבודה והוא לימים הפך לחבר כנסת ולמנהיג מפלגת העבודה. אז יש להניח שהתנהלו בבית שיחות פוליטיות. אני לפחות לא השתתפתי וחוויתי שיחות פוליטיות בבית הנשיא".

"היו לנו שיחות ואני מוכרח להגיד שאנחנו אפילו פיתחנו יחסי ידידות אישיים. אני מאוד מעריך אותו, הוא כמובן דמות מוכרת ולא צריך אפילו לומר מילה על הקריירה שלו ואני חושב שהוא מחשב דמות מאוד הגונה ומקובלת ולא אחד שמעורר אנטגוניזם", הוסיף עוד.

בעניין האפשרות שייתן חנינה לראש הממשלה בנימין נתניהו, במידה ויידרש לכך, ענה גלוסקא: "לא רוצה להמר בעניין הזה, תלוי בנסיבות. אני מניח את השאלה הזאת כשאלה פתוחה".

כשנשאל אם בית הנשיא יכול לעבור טלטלה פוליטית כזו, במסגרתה תינתן חנינה לראש ממשלה, ענה: "אין לדעת, כמובן. אני מקווה שבבית הנשיא ישב או תשב דמות שתדע לקבל החלטות מן הסוג הזה. אני בשעתו תמכתי בהחלטה, למרות שהייתה מאוד קשה".