"הקשרים החדשים שנרקמו בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות מסייעים בשיפור הקשרים בין שתי המדינות עם הודו", כך אמר שגריר המדינה באיחוד האמירויות, פאבן קאפור, בפורום ההשקעות הגלובלי "ג'רוזלם פוסט-חאליג' טיימס", שנערך היום (רביעי) בדובאי. "אנו זוכים להיות בשותפות אסטרטגית לא רק עם ישראל אלא עם איחוד האמירויות הערביות", אמר קאפור.

"הודו עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם ישראל בנושא מזון, חקלאות ומים", סיפר קאפור, והוסיף כי איחוד האמירויות יכול להפיק תועלת משיתופי פעולה דומים. "יש לאיחוד האמירויות הרבה מה ללמוד מישראל, הן במזון והן בשירותי בריאות, במיוחד בנושא מכשירים רפואיים", אמר. "כל כך הרבה קורה שם, אנחנו נהיה שם שמחים לתמוך ביוזמות משותפות", הוסיף.

הוא ציין כי לשכת המסחר ההודית-ישראלית פתחה משרד בדובאי לאחר שהקשרים בין שתי המדינות נורמלו. כיום לשתי המדינות יש ביתנים הממוקמים בסמיכות זה לזה בתערוכה העולמית של איחוד האמירויות הערביות.

קאפור דיבר בעיקר על הקשרים ההולכים וגדלים בין ארצו לאיחוד האמירויות, כולל במהלך מגפת הקורונה, שהביאה להפסקת הטיסות המסחריות ביניהן. לדבריו, הייצוא נמשך, כולל מזון. כמו כן, הוא ציין כי איחוד האמירויות שלחה אחיות ורופאים להודו, ובתמורה מדינתו שלחה לאמירויות ציוד רפואי.